Bij de loting voor het landelijke TOTO KNVB-bekertoermooi in de Jaarbeurshal in Utrecht werd Vroomshoopse Boys gekoppeld aan EVV uit het Limburgse Echt. EVV, opgericht in 1929, speelt in de derde divisie zondag. Afgelopen seizoen werd een veertiende plaats in de derde divisie behaald, waarbij Quick’20 uit Oldenzaal in dezelfde klasse degradeerde.

Vroomshoopse Boys speelt op zaterdag 17 augustus de eerste kwalificatiewedstrijd om de TOTO KNVB beker thuis op De Bosrand tegen EVV. Daarmee wordt een reis van 222 kilometer bespaard naar Limburg. De nieuwe oefenmeester Jan-Peter Jonkman uit Meppel en zijn staf gaan er alles aan doen om de A-selectie van de Boys topfit te krijgen voor dit bekerduel.

Na deze eerste kwalificatieronde komen de winnende teams bij de amateurs in de tweede kwalificatieronde nog een keer tegen elkaar uit, dat samen met teams uit de tweede divisie van de amateurs.  Vanaf de derde ronde van het TOTO KNVB-bekertoernooi stromen de profclubs in.