In de Grolsch Veste in Enschede werd op vrijdagavond 21 december voor aanvang van het duel tussen FC Twente en NEC in tegenwoordigheid van vertegenwoordigers van de nog resterende 32 clubs geloot voor de vierde ronde van de KNVB-districtsbeker. KNVB-ambassadeur Joop van der Kolk verrichte de loting en hij heette speciaal de bijna 75-jarige Vroomshoopse Boys welkom, heel attent. De KNVB-ambassadeur had ook een voor onze club goede hand van loten, want Vroomshoopse Boys speelt thuis op de Bosrand. De tegenstander in de periode 12 en 24 februari is dan HSC’21 2 uit Haaksbergen. Er wordt in principe midweeks voorafgaande aan een competitiewedstrijd gespeeld.

Vroomshoopse Boys won eerder in het bekertoernooi met 4-3 uit van Stevo en won thuis met 4-0 van Luctor. Uit werd gelijk gespeeld tegen DOS’37 met 1-1.  Daarna werd er in de knock-out fase thuis gewonnen van Wijhe’82 met 1-0, uit van PH Almelo met 4-3 en uit van DSVD met 3-0. HSC’21 2 boekt prima bekerresultaten en maakt ook in competitieverband in de reserve hoofdklasse als koploper een ijzersterk seizoen door als koploper. De reserves van de zondag derde divisionist uit Haaksbergen zullen zeker alles uit de kast halen om de vijfde ronde en daarmee de kwartfinale te halen. De vijfde bekerronde wordt tussen door de winnaar in de tweestrijd tussen de Boys en HSC’21 2 tussen  2 en 7 maart 2019 afgewerkt uit tegen de winnaar van de wedstrijd van zaterdag eerste klasser vv Hierden en zondag hoofdklasser AWC uit Wijchen.

Vroomshoopse Boys 2 bekert ook door na een afgetekende 4-0 overwinning in Enschede tegen UDI 2. Het tot dusver opwindende bekeravontuur van het derde elftal met overwinningen op SVZW 2 en Berkum 2 is ten einde. In Hengelo bleek ATC’65 2 met 3-0 te sterk.  Het is voor de Boys-familie nu eerst tijd voor de winterstop met daarbij op maandag 31 december een gezellige oudejaarsparty en oliebollenverkoop in de Boys-kantine als opmaat van het 75-jarige jubileumjaar.