Na de verdiende 2-0 uitoverwinning van Vroomshoopse Boys op buurman vv Den Ham in de competitie, krijgt nu de strijd om de districtsbeker van de regio Oost van de KNVB aandacht. Op zaterdag 16 november speelt de erkende cupfighter Vroomshoopse Boys in de eerste kwalificatieronde in de knock-out fase thuis op De Bosrand tegen de oude bekende Go-Ahead Kampen. Bij een gelijke stand worden er direct penalty’s genomen.

Vorig jaar verraste de Boys met een ijzersterk bekertoernooi met elf (!) gewonnen wedstrijden.  Door onze favorieten werd zelfs de halve finale van het bekertoernooi bereikt. Daarin verloor de Boys nipt met 2-1 van en bij Rohda Raalte. Dat betekende wel een startbewijs voor de lucratieve landelijke bekerronde van de KNVB. Het Limburgse EVV bleek op 17 augustus van dit jaar net een maatje te groot. Nu wacht weer een nieuwe uitdaging voor het team van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman en trainer Henk Harmens.

Go-Ahead Kampen won afgelopen zaterdag overtuigend de derby tegen stadsgenoot en hekkensluiter KHC, maar kan in de competitie nog niet echt potten breken. Het is een mooie affiche en beide teams waren het nog recente verleden in de eerste klasse meestal gelijkwaardig.

Dit bekerduel begint om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidrechter Peter Hulsmeijers. De toegang bij deze bekerwedstrijd is gratis. Wel zijn er zoals altijd lootjes van onze onvolprezen supportersvereniging bij de toegangspoort te koop. Ook is iedereen van harte welkom in de kantine, voor de wedstrijd, tijdens de rust en tijdens de zogeheten derde helft.