De A-selectie van tweedeklasser Vroomshoopse Boys kent in vergelijking met het vorig seizoen een aantal nieuwe gezichten. Afscheid namen hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman uit Meppel (vertrekt naar tweedeklasser Hatto Heim), assistent-trainer Henk Harmens uit Wezep en assistent-scheidsrechter Arjan Bosch. De nieuwe hoofdtrainer is Robert Bosma (46) uit Ootmarsum, vorig seizoen assistent-trainer bij derde divisionist SV Urk, daarvoor in totaal 9 seizoenen werkzaam bij vv Bennekom als opleider en hoofdjeugdtrainer en als assistent-trainer van de A-selectie. Assistent-trainer is Arjan Paters (was dit al enkele malen in het verleden, als ook interim-hoofdtrainer) en tweede assistent René Netters. Bert Marissen is de nieuwe grensrechter oftewel assistent-scheidsrechter en Erik Derks is als hersteltrainer na een afwezigheid van enkele seizoenen weer toegevoegd aan de staf.  Op hun post blijven komend seizoen de keeperstrainer Arjan Kok, de beide teammanagers Henk Oelen en Wouter Lucas en verzorger Martin Spang.

Wat de spelers betreft ontbreken in de A-selectie vanaf het seizoen 2023-2014 de beide routiniers Ernst-Jan Heideman en Patrick Drenthen. Dit tweetal nam onlangs afscheid van de A-selectie, maar zal wel voor de Boys behouden blijven. Jordy Harms nam ook afscheid van de Boys en de centrumspits keert terug naar vv Voorwaarts. Bram Hooijer vertrekt daarnaast naar vv Daarlerveen. Daarnaast zijn er nog twee mutaties ten opzichte van vorig seizoen. Niels Elzinga heeft aangegeven met het actief voetballen te stoppen en is volgend seizoen verzorger van de B-selectie van de Boys. Het jonge talent Stan van Deursen maakt ook deel uit van de B-selectie.

Dan de nieuwelingen met daarbij de ervaring van de 27-jarige Lars Scholten. Deze middenvelder, die ook in de verdediging kan spelen, komt bij de Boys terug na meerdere seizoenen bij SVZW uit Wierden. Spits Ramon de Jong (30) keert na één seizoen Sportclub Daarle bij de Boys terug. Verdediger Thomas Kleinjan (21) maakte vorig jaar al deel uit van bij de A-selectie, maar kwam door een zware blessure het afgelopen seizoen niet in actie. Hij is nu hersteld en ook weer terug in de A-selectie.

De jeugdspelers keeper Mark Hanzel (19) en de veldspelers verdediger Sven Paters (18), de middenvelders  Mats Scholten (19) en Siem Pierik (19) maken deel uit van de A-selectie, terwijl daarnaast verschillende youngsters van Boys JO19-1 ook op de deur kloppen. De A-selectie bestaat verder uit de keepers Chiel Sickman en René Kok en de veldspelers Jesper Derks, Robert Veld, Simon Kempers, Sten Runhart, Tom Pierik, Léon Dogger, Levi Aitink, Bert Verschoor, Sil Derks, Jos Hutten, Juliën Derks en Ruben Smedema. De gemiddelde leeftijd van de A-selectie, een mooie mix van ervaring en jonge talenten, bedraagt 23,5 jaar.

Op maandagavond 3 juli begint de voorbereiding van de A-selectie van Vroomshoopse Boys op de competitie 2023-2024 met een kennismakingsbijeenkomst. In de periode zijn er 6 trainingen en een afsluitende oefenwedstrijd op zaterdag 15 juli bij eersteklasser SVZW in Wierden gepland.

Na de zomervakantie van 5 weken worden de trainingen van de A-selectie van de Boys op zaterdag 19 augustus weer hervat. Er staan al enkele verdere oefenduels vast: op zaterdag 26 augustus uit bij tweedeklasser vv Hierden als onderdeel van een trainingskamp en op dinsdagavond 5 september uit bij eersteklasser Hulzense Boys. Daarbij komen nog drie bekerduels, die nader bekend gemaakt worden door de KNVB.  Op zaterdag 8 juli wordt bekend hoe de tweede klasse er met Vroomshoopse Boys er volgend seizoen uitziet. Op zaterdag 23 september gaat de competitie van start.