Vroomshoopse Boys bindt ook PH aan de zegekar

Na het beginsignaal van scheidsrechter Peter de Boer uit Putten ging een gretig ogend Vroomshoopse Boys direct in de aanval tegen laagvlieger PH. In de vijfde minuut speelde aanvoerder Léon Dogger de vrijstaande Ramon de Jong aan, die keeper Arjan Nijenkamp van PH fraai op zijn geplaatste schot zag redden. In de 9e minuut nam de vlot combinerende Boys de leiding. Ramon de Jong nam een afvallende bal vanaf zestien meter op de pantoffel en onhoudbaar vloog het harde schot binnen: 0-1. Na een kwartier werd de dadendrang van de gasten opnieuw beloond. Léon Dogger bracht vanaf links een corner in, die door de opgekomen centrale verdediger Lars Scholten in twee instanties werd binnen gewerkt: 0-2.

De Boys bleef daarna qua veldspel heer en meester, maar de afronding liet vooralsnog te wensen over. In de 36ste minuut verscheen opeens Koen Lubbers namens PH vrij voor Boys-doelman Chiel Sickman, maar op advies van zijn assistent Bert Marissen van Vroomshoopse Boys had arbiter de Boer buitenspel geconstateerd. Een minuut later kopte de geheel vrijstaande Ramon de Jong na een perfecte voorzet van Juliën Derks vanaf links in, maar de PH-goalie redde knap. Net voor rust kwamen er nog meer kansen voor de gasten voor achtereenvolgens Ramon de Jong en Juliën Derks, maar die inzetten misten net doel. Zo werd er gerust met een verdiende 2-0 voorsprong voor Vroomshoopse Boys.

Direct na de rust hadden namens de Boys Ramon de Jong en Mats Scholten doelpunten op hun schoen, maar weer was PH-doelman Arjan Nijenkamp de reddende engel. Doordat de gasten verzuimden te doelpunten daardoor de wedstrijd in het slot te gooien, kreeg de verbeten strijdende thuisploeg nieuwe moed. In de 58ste minuut was PH dichtbij een aansluitingstreffer. Boys-doelman Chiel Sickman redde twee keer miraculeus op inzetten van aanvallers van de thuisploeg en de paal kwam hem daarna te hulp. De gasten namen daarna het heft weer in handen en het hoge druk zetten werd beloond in de 65ste minuut. Mats Scholten soleerde op links en zijn voorzet kwam bij Sil Derks, die knap met de buitenkant van de voet van dichtbij scoorde: 0-3.

In de 75ste minuut ruimden Juliën Derks en Ramon de Jong bij de Boys het veld voor Bert Verschoor en Nelson Runhart. In de 78ste minuut bediende vanaf rechts Mats Scholten de vrijgelopen Nelson Runhart op maat: 0-4. In de 80ste minuut werden Mats Scholten en Duncan Kelder, die als rechterverdediger de geschorste verdediger Jesper Derks prima verving, gewisseld voor Robert Veld en Levi Aitink. In de 82ste minuut schoot Nelson Runhart een door PH verwerkte bal van afstand prachtig met de wreef binnen: 0-5. Beide aanvallers Robert Veld en Levi Aitink kwamen er nog enkele keren gevaarlijk door, maar tot meer doelpunten van de Boys leidde dit niet. Een treffer viel er wel aan de andere kant, toen in de 92ste minuut Tomas Wijnen namens PH de 1-5 liet aantekenen.

Dat was tevens de eindstand, waarin Vroomshoopse Boys veel te sterk bleek voor PH. Door de thuisnederlaag van ATC’65 in Hengelo tegen SV Nieuwleusen is Vroomshoopse Boys nu koploper van de tweede klasse I. en datzelfde geldt voor de Boys in de strijd om de tweede periode. Na het carnavalsweekend en de inhaalwedstrijden een week erop is op zaterdag 24 februari de kraker Vroomshoopse Boys tegen ATC’65 op De Bosrand gepland. Op donderdagavond 8 februari aanstaande wordt er door de mannen van hoofdtrainer Robert Bosma uit geoefend tegen eersteklasser Sparta Enschede.

Tegen PH werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Chiel Sickman; achter: Duncan Kelder (80: Levi Aitink), Lars Scholten, Sven Paters en Simon Kempers; midden: Tom Pierik, Léon Dogger en Mats Scholten (80: Robert Veld); voor: Sil Derks, Ramon de Jong (75: Nelson Runhart) en Juliën Derks (75: Bert Verschoor).

Eersteklasser Vroomshoopse Boys 2 overtuigde op De Bosrand tegen SVZW 2 uit Wierden. Dankzij drie treffers van Siem Pierik met als hoogtepunt een vrije trap in de kruising vanaf 30 meter vol in de kruising werd knap met 3-1 gewonnen. Vrouwen 1 van de Boys verloor op De Bosrand in een doelpuntrijke wedstrijd met 6-4 van Vrouwen 1 van St. SVV’56 uit Sibculo. De jeugd van de Boys bleek in vorm te zijn. Een sterk Vroomshoopse Boys JO19-1 won in Wierden van Juventa JO19-1 met maar liefst 7-1. Vroomshoopse Boys JO17-1 wilde niet achterblijven en won eveneens in Wierden met 6-3 van Juventa JO17-1. Vroomshoopse Boys JO15-1 speelde thuis met 1-1 gelijk tegen SV Gramsbergen JO15-1. Vroomshoopse Boys JO13-1 liet zich van haar beste kant zien door HHC Hardenberg JO13-1 thuis met 5-0 te kloppen.