Op een koud, nat en winderig sportpark de Maten in Kampen begonnen de thuisploeg en de tot dusver vrijwel onaantastbare koploper DOS Kampen en nummer 4. Vroomshoopse Boys behoedzaam aan hun competitieduel. De verdedigingen heersten, waarbij de verraderlijke wind vaak een spelbreker was. In de 16e minuut dook Jos Hutten namens Vroomshoopse Boys na een mooie dieptepass pass van Juliën Derks alleen op voor doelman Kevin Dijkstra, die echter bekwaam redde.  In de 18e minuut liet Boys-keeper René Kok de bal even los, maar daarvan profiteerde de thuisploeg niet. In de 23ste minuut was het wel raak. Een corner vanaf de linkerkant van Frank Jansen stichtte verwarring in het doelgebied van de Boys en Raymon Beuling profiteerde daarvan met een doeltreffende kopbal: 1-0. In de periode erna gooiden de gasten alle schroom van zich af en kwamen steeds meer in balbezit. In de 27ste minuut belandde een panklare voorzet van rechter verdediger Jesper Derks op het hoofd van de geheel vrijstaande Ramon de Jong, die evenwel van dichtbij over het doel van DOS Kampen kopte. DOS Kampen antwoordde met een venijnig schot in de korte hoek van Twan Knul, die echter prima werd gepareerd door doelman René Kok.  De zon brak daarna letterlijk en figuurlijk door voor de Boys, die met prima combinatiespel een groot veldoverwicht kreeg. DOS Kampen moest steeds meer achteruit en er kwamen kansen voor de gasten. In de 33ste minuut werd de offensieve speelwijze van de Boys beloond. Uit een strakke hoekschop vanaf de rechter kant van Ramon de Jong kopte Jos Hutten onberispelijk raak: 1-1. Nog voor de rust leek de Boys het overwicht uit te buiten, maar Jos Hutten kwam net een teenlengte tekort om de 1-2 aan te laten tekenen.

Al snel in de tweede helft doken Bram Hooijer en Jos Hutten weer op voor het doel van de thuisploeg, maar dat had net niet het beoogde resultaat. DOS Kampen oogde machteloos en kwam nauwelijks meer toe aan een fatsoenlijke aanval, al brak Twan Knul nog wel dreigend door in de 56ste minuut. Goed verdedigend werk van de Boys voorkwam een op dat moment onverdiende  voorsprong van de Kampenaren. Het spel speelde zich daarna ooral op het middenveld af en werd aan beide kanten steeds onnauwkeuriger, al bleef de Boys de best voetballende ploeg.  Waar dat kon probeerden de gasten combinaties op te zeten en bijna had dat succes. De bal kwam in de 66ste minuut na mooi samenspel tussen Ramon de Jong en Jos Hutten voor de voeten van middenvelder Jelle Drees, die verwoestend uithaalde. Op het allerlaatste moment werd door een manmoedige actie van een verdediger van DOS Kampen een treffer van Vroomshoopse Boys voorkomen.

In de 67ste minuut wisselden hoofdtrainer Karlo Meppelink en zijn assistent Henk Harmens Boys-speler Bram Hooijer voor Ramon Bolks. Een aloude voetbalwet leert dat als je zelf niet scoort de tegenstander het wel doet. In de 78ste minuut brak de thuisclub bij een van de sporadische aanvallen door op rechts. De daarop volgende inzet van Twan Knul belandde heel ongelukkig via Boys-verdediger en aanvoerder Andjin van Veen in het doel: 2-1. Vroomshoopse Boys ging in de spannende slotfase va-banque spelen en zelfs de centrale verdedigers Andjin van Veen en Rutger Schrijver gingen naar voren. DOS Kampen beperkte zich nu helemaal tot tegenhouden. Het slotakkoord kwam van de gasten in de extra tijd, maar het kiezelharde schot van Juliën Derks vloog langs de voor de Boys verkeerde kant van de paal.

Even later floot arbiter P.G.M. Hulsmeijers uit Oldenzaal voor de laatste keer. De complimenten waren er volop voor Vroomshoopse Boys, maar de punten gingen mede dankzij Vrouwe Fortuna   naar koploper DOS Kampen. Al met al een zure en onverdiende nederlaag, maar de Boys kon vanwege de getoonde strijdlust en het vertoonde spel met opgeheven hoofd na afloop de kleedkamer opzoeken. De nipte nederlaag in Kampen betekende de eerste uitnederlaag van de Boys in deze competitie van de eerste klasse H.

Zaterdag wordt thuis tegen laagvlieger DZSV uit Dinxperlo gespeeld en spelend in de vorm, zoals die in Kampen werd geëtaleerd, liggen er dan zeker mogelijkheden voor de Boys. Hopelijk zijn dan de in Kampen afwezige Jordy Harms en Robert Veld ook weer inzetbaar voor de selectie.

In Kampen werd in de volgende opstelling gespeeld; doel; René Kok; achter: Jesper Derks, Rutger Schrijver, Andin van Veen en Robin Drenthen; midden: Bram Hooijer (67: Ramon Bolks), Jelle Drees en Leon Dogger; voor: Ramon de Jong, Jos Hutten en Juliën Derks.

Vroomshoopse Boys 2 speelde eveneens op sportpark de Maten, in dit geval tegen DOS Kampen 2. Door de knappe 0-2 overwinning blijft het team van Reinier de Jong koploper in de eerste klasse. Vroomshoopse Boys JO19-1 versloeg thuis naaste concurrent MVV’29 JO19-1. Door deze belangrijke winst bezet het team van trainer Stephan Bloemendal nu de tiende plaats van de hoofdklasse.