Op het zonovergoten sportpark de Bosrand trad Vroomshoopse Boys in het strijdperk tegen vv Bennekom, de nummer 4. van de eerste klasse D. Dat gebeurde zonder de geblesseerde verdediger Jordy Brinkman en middenvelder Ton Kunst, die ontbrak vanwege verplichtingen op z’n werk. De gasten lieten direct zien waarom ze nog in de race zijn voor een vervangende periodetitel. In de 4e minuut ontsnapte de gevaarlijke aanvaller Kevin Sissing aan de aandacht van de  Boys-verdediging, maar zijn schot ging net langs de voor de Boys geode kant van de linker paal. De Boys kwam gaandeweg wat beter in de wedstrijd en in de 13e minuut werd een schot van Leon Dogger nog net gekraakt door een verdediger van vv Bennekom. In de 21ste minuut kwamen de vlot combinerende gasten tot een tweede doelrijpe kans, maar Boys-keeper Tim Sickman redde uitstekend op een inzet van Marco Corba.

In de 24ste minuut moest middenvelder Lars Scholten geblesseerd afhaken. Thomas Smedema nam zijn plaats in. In de 28ste minuut brak Kevin Sissing namens vv Bennekom gevaarlijk door, maar Robin Drenthen wist hem op het laatste moment de voet dwars te zetten. In de 36ste minuut werd Jos Hutten na een vlot lopende aanval van de thuisploeg in het strafschopgebied zodanig gehinderd dat hij de bal niet meer kon bereiken. Scheidsrechter Paul Lips uit Groningen zag hier geen penalty in. Tot de rust bleven beide teams waar het kon aanvallen, maar stonden de geconcentreerd spelende defensies goed.  Zo werd de rust bereikt met 0-0.

Na de thee was het eerste wapenfeit van de Boys, maar de kopbal van Thomas Smedema ging in de 48ste minuut net voorlangs. In de 54ste minuut zette vv Bennekom aan, maar schoot de vrijstaande Marco Corba nipt voorlangs. Een minuut later werd de bal dichtbij het doel beroerd door een verdediger van vv Bennekom, maar arbiter Lips  zag daar geen opzettelijk hands in. Net toen de Boys sterker leek te worden, sloegen de gasten toe. In de 59ste minuut belandde een verre voorzet vanaf links na een scrimmage bij de ingevallen Niek van Ginkel. De Boys-spelers reclameerden voor buitenspel, maar de treffer werd goed gekeurd: 0-1.

Vroomshoopse Boys probeerde daarna met veel inzet de bakens te verzetten, maar in de 65ste minuut was het alweer raak. Een corner van vv Bennekom werd ingekopt door de geheel vrijstaande Bjorn Mol:  0-2. In de 68ste minuut verving Boys-aanvaller Robert Veld verdediger Andjin van Veen. Vooralsnog kwamen er weinig kansen voor de thuisploeg en daarom besloten de Boys-trainers Eric van Zutphen en Arjan Paters in de 75ste minuut Ramon de Jong voor Juliën Derks te brengen. vv Bennekom hield zich ten koste van meerdere gele kaarten staande en bleef met snelle counters gevaarlijk. Het pleit voor de moedig strijdende thuisploeg dat er nog een verwoed slotoffensief werd uitgeperst. In de 79ste minuut was er een goede aanval van de Boys over links en nam Ramon de Jong keeper Christian de Haan van vv Bennekom onder vuur. De doelman van de gasten  stopte de inzet bekwaam. In de 83ste minuut redde de Bennekom-goalie weer stijlvol na een prachtige kopbal van Thomas Smedema. In In de 88ste minuut voorkwam Boys-keeper Tim Sickman met een knappe redding  de 0-3. In de ultieme slotfase ging een inzet van Robert Veld net naast het doel van vv Bennekom.  De 0-2 nederlaag was op zich niet onverdiend, maar op de beslissende momenten ontbeerde Vroomshoopse Boys net even het fortuin, dat de ploeg nodig had.

Volgende week wordt er weer thuis gespeeld, dan tegen promovendus en nummer 14. Hulzense Boys, dat met 2-1 thuis verloor van KHC. Vroomshoopse Boys heeft het klassenbehoud nog in eigen hand en staat twee punten voor op KHC met nog twee wedstrijden te gaan.

Er werd tegen vv Bennekom in de volgende opstelling gespeeld:  doel: Tim Sickman ;  achter: Robin Drenthen, Rutger Schrijver, Andjin van Veen (68: Robert Veld) en Ruben Mulder ; midden: Harold Kivits, Leon Dogger en Lars Scholten (24: Thomas Smedema) ;  voor: Ernst-Jan Heideman, Jos Hutten en Juliën Derks (75: Ramon de Jong).

Vroomshoopse Boys 2won thuis met 3-1 van Enter Vooruit 2 en blijft in de race om een periodetitel. Voor Vroomshoopse Boys 3 viel het doek na een 4-4 gelijkspel thuis tegen Den Ham 3. Volgend seizoen moet dit team op een niveau lager de weg naar boven hervinden. Vroomshoopse 6 veroverde de titel door thuis met 3-0 van Hardenberg´85 4 te winnen. Aanvoerder Robert Drees ontving de gloednieuwe kampioenschaal en alle spelers kregen evenals leider Jos Veldhuis een medaille als tastbare herinnering aan een uniek seizoen.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-217