In Zwolle ontmoette Vroomshoopse Boys de oude bekende Be Quick’28. Op 14 mei 2014 troffen beide teams elkaar in een beslissingswedstrijd in Raalte om het kampioenschap van de tweede klasse. De afloop is bekend en als eerste klasser speelde de Boys afgelopen donderdagavond alweer de zesde wedstrijd van de voorbereiding  op de competitie, in dit geval tegen tweede klasser Be Quick’28. De goed combinerende thuisploeg brak na 5 minuten al de score open na een makkelijk door de Boys weggeven kans. Voor rust werd de stand omgebogen door doelpunten van middenvelder Leon Dogger in de 21ste minuut en door de opgekomen verdediger Rutger Schrijver in de 31ste minuut. Na de rust was het Be Quick’28, dat de stand al snel omboog tot 3-2. Vroomshoopse Boys  rechtte de rug en kreeg steeds meer greep op de wedstrijd. Dat resulteerde in de 76e minuut in een treffer van Lars Scholten: 3-3. De gasten hadden daarna nog enkele kansen, maar er werd niet meer gedoelpunt.

Trainer Karlo Meppelink is op zich content met de vorderingen van de Boys-selectie wat betreft de initiatiefrijke speelwijze en het creëren van doelrijpe kansen. De defensieve foutjes moeten er nog uit en het scorend vermogen moet nog beter. Als dat lukt kan de competitie in de eerste klasse D. met vertrouwen tegemoet worden gezien. Op  zaterdag 9 september wordt er door Vroomshoopse Boys om de KNVB-beker gespeeld tegen en bij naaste buur vv Den Ham.