Vroomshoopse Boys en Hulzense Boys in balans

In Hulzen speelden promovendus en kersverse eerste klasser Hulzense Boys en Vroomshoopse Boys een boeiende eerste helft. Er kwamen door een aanvallend spelopvatting  kansen over een weer, waarbij de goed combinerende bezoekers de grootste spelaandelen hadden. Verschillende sterkhouders waren terug van vakantie en daardoor had hoofdtrainer Eric van Zutphen weer wat meer keuze. De diepgaande middenvelder Ton Kunst had door een voortdurende dreiging van rechter spits Ernst-Jan Heideman meerdere kansen, maar in de eerste helft werd er niet gescoord. Daarbij speelde de prima acterende doelman van Hulzense Boys een beslissende rol. De thuisclub combineerde bij vlagen ook naar behoren en een speler van Hulzense Boys kopte bij een uitval op de paal in de 40ste minuut.

In dit faire duel moest centrale verdediger Rutger Schrijver van Vroomshoopse Boys het veld ruimen met een hoofdblessure, nadat hij op ongelukkige wijze in botsing was gekomen met zijn eigen uitkomende keeper Tim Sickman.

Na rust kwamen er zes verse krachten aan Boys-zijde in het veld. Er kwamen nog wel kansen voor Vroomshoopse Boys, maar niet meer zo talrijk als in de eerste helft. Opnieuw trof het hard werkende Hulzense Boys het aluminium boven keeper Tim Sickman. Waar mogelijk werden met diepe ballen de gevaarlijke spitsen van de thuisploeg gezocht, maar de jonge verdediging van de gasten had er goed het oog in. In de 75steminuut snelde Melvin Hulsegge op rechts langs zijn tegenstander en werd de afgemeten voorzet door Ramon de Jong onberispelijk afgewerkt: 0-1. Nauwelijks twee minuten stond het alweer gelijk, toen een aanvaller van Hulzense Boys profiteerde van een misverstand in de achterste linie van Vroomshoopse Boys. Daarna werd er niet meer gescoord, zodat deze opnieuw nuttige oefenwedstrijd in 1-1 eindigde.

De contouren van het team van Vroomshoopse Boys voor de komende competitie in de eerste klasse D. worden steeds meer zichtbaar. Het ruime arsenaal aan spelers is een geweldig pluspunt. In Hulzen kwamen de volgende spelers op het kunstgras in actie: doel: Tim Sickman; achter: Jordy Brinkman, Rutger Schrijver, Tom Staarman, Rikkert Vliek, Jan-Willem Drees, Robin Drenthen, Ruben Mulder en Ramon Bolks; midden: Ton Kunst, Jelle Drees, Jos Hutten, Lars Scholten en Leon Dogger; voor: Ernst-Jan Heideman, Melvin Hulsegge, Tim van der Kolk en Ramon de Jong.

Op dinsdagavond 16 augustus wordt er opnieuw geoefend tegen een aanstaande tegenstander in de eerste klasse, in dit geval DOS’37, dat afgelopen seizoen uit de hoofklasse degradeerde. Dit vriendschappelijk duel op sportcomplex De Bosrand in Vroomshoop begint om 20.00 uur.

Op zaterdag 20 augustus begint het bekertoernooi met een uitduel tegen tweede klasser zondag Germanicus, dat afgelopen seizoen uit de eerste klasse degradeerde.  Dit duel in Coevorden begint om 17.00 uur. De volgende bekertegenstander is eerste klasser zondag vv Emmen, dat op dinsdagavond 23 augustus om 18.45 uur op de Bosrand tegen Vroomshoopse Boys speelt. Het bekertoernooi wordt op zaterdag 27 augustus afgesloten tegen tweede klasser en promovendus Gramsbergen. Dat bekerduel op de Bosrand begint om 14.30 uur. Na deze intensieve voorbereiding met ook de nodige trainingen voor de A-selectie start de competitie van de eerste klasse D. op zaterdag 3 september voor Vroomshoopse Boys met een thuiswedstrijd tegen vv Berkum.