Op het sportpark Den Uithoek in IJsselmuiden startte Vroomshoopse furieus tegen thuisploeg IJVV. Aanval na aanval rolde op het doel van de gastgeren en al in de tweede minuut was het raak. Ernst-Jan Heideman zette de bal prima voor en Tom Pierik rondde al even fraai af met een geplaatst schot: 0-1. De Boys trachtte door te drukken, maar de defensie van IJVV herstelde zich van deze snelle achterstand. IJVV moest door blessures al snel twee wissels toepassen, waarbij de geroutineerde keeper Jasper Fix moest plaatsmaken voor de jonge goalie Julian van de Wetering.

Na een kwartier spelen schoot de van een schorsing teruggekeerde Juliën Derks na doorkoppen van Ernst-Jan Heideman van dichtbij tegen de keeper van IJVV op. De thuisploeg zette daarna een tandje bij, maar de achterhoede van de Boys met aan het hoofd keeper René Kok speelde zeer geconcentreerd en gaf nauwelijks kansen weg. De Boys had snelle omschakelmomenten, die kansen opleverden. Door schoten van Bram Hooijer en Juliën Derks en door een kopbal van de opgekomen Rutger Schrijver na een corner van Léon Dogger was de 0-2 binnen handbereik, maar dat lukte net niet. In de extra tijd van de eerste helft kwam toch de op dat moment onverwachte gelijkmaker uit de lucht vallen. Een lange voorzet vanaf rechts werd knap bij de tweede paal binnen gekopt door Luc Kalter: 1-1.

IJVV kwam goed uit de startblokken in de tweede helft en creëerde meerdere doelrijpe kansen.  In de 48ste minuut werd een kopbal van dichtbij heel knap verwerkt door Boys-keeper René Kok. Daaruit putte de formatie van trainer Jan-Peter Jonkman en trainer Henk Harmens moed en de aanval werd weer gezocht. In de 51ste minuut werd die offensieve intentie beloond. Juliën  Derks kreeg even wat ruimte op links en tegen dienst ziedende schot vanaf 20 meter was keeper Julian van de Wetering niet opgewassen: 1-2.

Het fanatiek strijdende IJVV begon daarna te drukken in de inmiddels stromende regen en er kwamen kansen, waarbij René Kok in de 54ste minuut weer met een fraaie safe bij een kopbal kon redden. De snelle counters van de Boys waren niet van gevaar ontbloot. Ernst-Jan Heideman schoot in de 56steminuut net naast met een vliegend schot vanaf rechts. Vijf minuten later kegelde Juliën Derks naast de voor de Boys verkeerde kant van de paal. In de 64ste minuut leek de Boys op rozen te zitten. Een hard schot Juliën Derks werd losgelaten door IJVV-goalie Julian van de Wetering en rechter verdediger Jesper Derks kopte onberispelijk raak. Op advies van grensrechter Jan Willem Westendorp werd deze op het oog geldige treffer in de 64ste minuut echter geannuleerd door de jonge arbiter Bjorn van der Veen uit Enschede.

Protesten van Boys-zijde hielpen niet en direct daarna was het aan de andere kant wel raak. De razendsnelle van Go-AheadKampen overgekomen linker spits Arjan Wiegers vond het net met een hard en droog schot na een knappe individuele actie: 2-2. In de 65ste minuut kwam Bram Hooijer na een snelle tegenaanval en een handige voetbeweging van Ernst-Jan Heideman oog in oog te staan met de IJVV-goalie. De centrumspits van de Boys slaagde er  helaas niet in om deze mooie aanval tot een treffer te promoveren. In de 69ste minuut kwam bij Vroomshoopse Boys Ruben Smedema in het veld voor Ernst-Jan Heideman. In de 76ste minuut kopte Rutger Schrijver knap in, maar de jonge IJVV-goalie redde op stijlvolle wijze. In de 78ste minuut vierde Boys-aanvaller Sil Derks na blessureleed z’n rentree en hij kwam Bram Hooijer vervangen.

De slotfase van deze enerverende wedstrijd was spannend, maar echte doelrijpe kansen kwamen er niet meer. De Boys had gevochten voor wat het waard was en had kunnen winnen in IJsselmuiden. Aan de andere kant kreeg het technisch vaardige IJVV ook de nodige kansen en was al met al de remise een goede afspiegeling van de veldverhouding.

Vroomshoopse Boys moest het stellen zonder de geblesseerde spelers Jordy Harms, Jos Hutten, Robert Veld en Ramon de Jong en zonder de geschorste Robin Drenthen. De breedte van de selectie en het vertoonde spel doen het beste hopen, te beginnen zaterdag bij de thuiswedstrijd tegen Be Quick Zutphen.

In IJsselmuiden werd met de volgende formatie gespeeld: doel: René Kok; achter: Jesper Derks, Rutger Schrijver, Patrick Drenthen en Simon Kempers; midden; Jelle Drees, Léon Dogger en Tom Pierik; voor: Ernst-Jan Heideman, (69: Ruben Smedema), Bram Hooijer (78: Sil Derks) en Juliën Derks.

Vroomshoopse Boys 2 speelde eveneens met 2-2 gelijk. Dat resultaat bereikten de mannen van trainer Edward Wassink  in de uitwedstrijd bij SVZW 2 in Wierden. Hoofdklasser Vroomshoopse Boys J019-1 van trainer Reinier de Jong kon het thuis net niet bolwerken tegen Stevo J019-1 uit Geesteren en verloor met 2-1. Eerder in de week was het beloften-team van Vroomshoopse Boys goed van start gegaan in de voorronde van het Beltona-toernooi. Op de Bosrand werd MVV’29 uit Harbrinkhoek gedecideerd met 5-0 geklopt.