Vroomshoopse Boys en WVF spelen weer met 3-3 gelijk

Op het sportpark De Weide Steen in Westenholte sloten WVF en Vroomshoopse Boys de competitie 2015-2016 af. Op voorhand zat er geen echte spanning op. WVF is voor de tweede achtereenvolgende eker gedegradeerd en wil vanuit de tweede klasse weer met nieuw elan aan een opbouwfase beginnen. De bloeiende vereniging met meer dan 1050 leden met meer dan 50 teams heeft natuurlijk de nodige groeipotentie. Vroomshoopse Boys had zich al veilig gespeeld en wilde natuurlijk goed afsluiten in het 26ste competitieduel. In de beginfase was de juiste focus er niet bij de gasten en WVF kreeg via Richard Bouwmeester enkele opgelezen kansen, die niet werden benut. In de 13e minuut redde doelman Tim Sickman knap bij een vrije trap van WVF. Een minuut later was er een rush van linkerspits Robert Veld, gevolg door een hard schot, dat door WVF-keeper Mike te Wiele knap werd gepareerd. De voorwaartsen van WVF bleven gevaarlijk bij snelle tegenstoten en enkele keren ontsnapte de Boys op het laatste moment. Na een half uur tikte rechterverdediger Jordy Brinkman op het laatste moment de bal weg voor een aanvaller van WVF. In de 31ste minuut redde Tim Sickman met een snelle reflex met de rechter voet na een grote kans van de thuisploeg. In de 37ste minuut sloeg de Boys na een snelle aanval over de rechter kant toe. Ernst-Jan Heideman vond de juiste voortzetting en vond met een prima pass Jos Hutten, die beheerst afrondde: 0-1. Wie dacht dat nu de Boys het heft in handen nam, kwam bedrogen uit. Het team bleef grossieren in nonchalant spel en reghelmatig balverlies en dat werd afgestraft.  In de 39ste minuut was Ricardo Kuijer dicht bij de gelijkmaker, maar zijn hakbal sprong via de binnenkant paal weer het veld in. In de 43ste minuut werd WVF-aanvaller Martijn Ruysch in de diepte aangespeeld. Hij beging een lichte duwfout, maar mocht door van arbiter F. Assink. Tegen de geplaatste lob was vervolgens keeper Tim Sickman kansloos; 1-1.

Na de rust verving het trainerstrio Eric van Zutphen, Arjan Paters en Job Lamberink Leon Dogger door Ramon de Jong. Daardoor speelde Robert Veld links in de verdediging, verhuisde Rikkert Vliek naar het centrum van de defensie en ging Lars Scholten op het middenveld spelen. In de tweede helft bouwde de nu wel geconcentreerd spelende gasten aan een veldoverwicht. Een prachtige combinatie, waarbij Harold Kivits, Ernst-Jan Heideman en Jos Hutten waren betrokken, werd net niet omgezet in een doelpunt. In de 55ste minuut gingen voornoemde spelers op herhaling en nu rondde Jos Hutten wel bekwaam af: 0-2. De gasten kwamen weer wat beter in de  wedstrijd en in de 62ste minuut knalde Richard Bouwmeester via de lat over het doel. In de 64steminuut viel Ton Kunst uit met een blessure en de middenvelder werd vervangen door spits Thomas Smedema, die na een schorsing van drie wedstrijden weer z’n opwachting maakte. In de 69steminuut vond Jos Hutten de diep gaande Thomas Smedema en tegens diens schuiver was keeper Mike te Wiele kansloos: 1-3. In de 76steminuut kwam Rutger Schrijver voor Rikkert Vliek in het veld. In de 78ste minuut tilde Boys-keeper Tim Sickman een hard schot van Richard Bouwmeester over de lat. Dat was uitstel van executie, want uit de aansluitende corner wist de vrij staande Niek Mulder de 2-3 te scoren. In de 83ste minuut dook Ramon de Jong na een prima individuele actie vrij op voor het doel van WVF, maar zijn schot ging net naast. WVF trok nogmaals manmoedig ten aanval en in de 88ste minuut werd die instelling beloond. Een verre uittrap van keeper Mike te Wiele werd doorgekopt en Kristian Bril stond op de juiste plaats om af te ronden: 3-3. Dat was tevens de eindstand en net zoals eerder in Vroomshoop sloten beide teams daarmee af. De tegendoelpunten in de slotfase waren geen incident en vormen zeker een van de leer- en verbeterpunten voor de komende competitie 2016-21017 in de eerste klasse. Al met al mag de Boys tevreden zijn met de verdiende rechtstreekse handhaving met 31 punten en een negende plaats in het tweede achtereenvolgende seizoen op dit niveau.

In Westenholte werd in de volgende opstelling gespeeld; doel: Tim Sickman; achter; Jordy Brinkman, Andjin van Veen, Lars Scholten en Rikkert Vliek (76: Rutger Schrijver);  midden: Harold Kivits, Leon Dogger (46: Ramon de Jong) en Ton Kunst (64: Thomas Smedema); voor: Ernst-Jan Heideman, Jos Hutten en Robert Veld.

Het tweede elftal van Vroomshoopse Boys speelde na een enerverend duel in Kampen tegen kampioen Go-Ahead Kampen 2 eveneens met 3-3 gelijk. Door doelpunten van  Tim van der Kolk (2x) en Jelle Drees werd een 0-3 voorsprong genomen, maar de thuisploeg maakte het nog even spannend. Goed keeperswerk van Han Meinderink voorkwam een overwinning van Go-Ahead Kampen en dat betekende een periodetitel voor de formatie van trainer Henk Dikkers. Zaterdag wordt de knock-out fase van de nacompetitie begonnen met de eerste wedstrijd tegen SVZW 2 uit Wierden.  Vroomshoopse Boys A1 speelde thuis met 1-1 gelijk tegen Colmschate A1 in de nacompetitie van de hoofdklasse. Zaterdag is het vervolg voor de formatie van trainer Reinier de Jong. Bij de jeugd behaalde Vroomshoopse Boys F3 een kampioenschap door koploper de Zweef F4 in Nijverdal in de beslissende wedstrijd heel knap met 2-1 te kloppen.