Vroomshoopse Boys gaat ondanks een nederlaag de nacompetitie in

Vroomshoopse Boys tegen SV Gramsbergen stond in het teken van het bereiken van de nacompetitie. De gasten leidden in de strijd om de derde periode en de Boys wilde in de overall-stand derde worden om dan een plaatsvervangende periodetitel te behalen. De eerste tik werd op het kunstgras van de Bosrand al snel door de gasten uitgedeeld. In de vijfde minuut ontsnapte op links Gramsbergen-aanvaller Evert Jan Zweers aan de aandacht van de Boys-verdediging en even later lag de bal achter keeper Chiel Sickman in het doel: 0-1. Ondanks deze geduchte tegenvaller bleef de goed combinerende thuisploeg met goed veldspel rustig de aanval zoeken, zonder direct gevaarlijk te worden. In de 20ste minuut werd de solide defensie van de gasten verrast door een snelle aanval van de Boys. Mats Scholten en Sil Derks kregen gelegenheid om te scoren, maar dat werd op het laatste moment verijdeld door keeper Jur Kosters. Een minuut later voorkwam Boys-middenvelder Siem Pierik met een goede defensieve actie een verdubbeling van de score door de gasten.

In de 23ste minuut werd aan Boys-zijde de geblesseerd geraakte aanvaller Nelson Runhart door Ramon de Jong vervangen. De Boys probeerde met man en macht kansen te creëren, maar de verdediging van de gasten stond bijzonder goed geposteerd. Centrale verdediger Sven Paters was in de 36ste minuut met een volley dichtbij de 1-1, maar keeper Jur Kosters redde bekwaam. Met een stand van 0-1 werd door beide teams de kleedkamers opgezocht.

In de tweede helft was het spelbeeld ongewijzigd met een optisch veldoverwicht van de Boys en een slim counterend SV Gramsbergen. In de 53ste minuut werd de aangeslagen Boys-aanvaller Juliën Derks vervangen door Robert Veld. In de 55ste minuut kreeg Ramon de Jong namens de Boys van dichtbij een mooie kans, maar zijn schot werd op het laatste moment gekraakt. De gasten schroomden niet waar nodig het nodige fysiek in de strijd te gooien om de aanvalsdrift van de Boys te ontregelen, zonder dat het onsportief werd.

In 67ste minuut konden de Boys-supporters eindelijk juichen. De solerende Mats Scholten bediende Siem Pierik op maat en het geplaatste schot van de middenvelder van de Boys trof doel: 1-1. De Boys wilde doordrukken, maar kreeg in de 72ste minuut het deksel op de neus. Balverlies aan Boys-zijde leidde tot een snel omschakelmoment van SV Gramsbergen en Kevin Jager lobde de bal over doelman Chiel Sickman heen in het doel: 1-2. In de 80ste minuut werden aan de zijde van thuisploeg Léon Dogger en Simon Kempers vervangen door Levi Aitink en Niek Wessels,. Het verwoede slotoffensief van de huisploeg leverde niets op en arbiter Jeroen Sins uit Doetinchem floot af bij de stand van 1-2.

Even later kwam het bericht door dat naaste concurrent Oranje Nassau uit Almelo de uitwedstrijd bij vv Dieren met 2-1 had verloren. Dat betekent dat de mannen van hoofdtrainer Robert Bosma als de nummer 3. van de tweede klasse I. nacompetitie gaan spelen om promotie naar de eerste klasse. Een prima prestatie van de grotendeels jonge Boys-formatie, die op zaterdag 1 juni begint met een uitwedstrijd tegen Stevo, Hulzense Boys of DOS’37. Eerst wordt er op zaterdag 25 mei in de reguliere competitie uit gespeeld bij SV Nieuwleusen, dat nog een kleine kans op het kampioenschap heeft, maar ATC’65 nog voor zich weet.

Boys-voorzitter Edward Olthof huldigde direct na afloop van het duel tegen SV Gramsbergen keeper René Kok en verdediger Robert Veld voor 250 competitiewedstrijden in de hoofdmacht van Vroomshoopse Boys. Dat ging gepaard met een door alle selectiespelers en stafleden van een handtekening voorzien ingelijst Boys-shirt, bloemen en een ovationeel applaus.

Er werd daarnaast met een bloemenhulde afscheid genomen van de selectiespelers Levi Aitink, Thomas Kleinjan, Ruben Smedema en Bert Verschoor. Daartegenover staat de komst van acht nieuwelingen, die allen zijn opgeleid bij Vroomshoopse Boys.

Tegen SV Gramsbergen werd in de volgende opstelling gespeeld; doel: Chiel Sickman; achter: Jesper Derks, Lars Scholten, Sven Paters en Simon Kempers (80: Levi Aitink); midden: Mats Scholten, Léon Dogger (80: Niek Wessels) en Siem Pierik; voor: Nelson Runhart (23: Ramon de Jong), Sil Derks en Juliën Derks (53: Robert Veld).

Vroomshoopse Boys 2 moest het thuis afleggen tegen het sterke S.V. Losser 2 en verloor met 3-1. Dat betekent dat de jonge formatie van trainer Alexander Fokkert nu een middenmootpositie in de eerste klasse bezet. Vroomshoopse Boys Vrouwen 1 verloor de derby tegen Vrouwen 1 van DOS’37 in Vriezenveen nipt met 3-2.

Bij de jeugd won hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO19-1 de uitwedstrijd bij Diepenveen JO19-1 met 4-2. Door die winst kan op zaterdag 25 mei thuis op De Bosrand door een overwinning op naaste concurrent Berkum JO19-1 de titel worden behaald door het team van trainer Ruben Kloosterman. Hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO17-verloor de beslissende wedstrijd om het kampioenschap in Oldenzaal met 7-1 van het ontketende De Esch JO17-1. Het team van trainer Gerjan Kosters kan terugkijken op een sterk seizoen, dat helaas niet de gewenste bekroning kreeg.