– nieuwe circuittrainingen ontwikkeld –

Hoewel er momenteel niet in competitieverband gevoetbald kan worden op de Bosrand vanwege de maatregelen door het coronavirus is Vroomshoopse Boys achter de schermen druk bezig. Voor het nieuwe voetbalseizoen 2020-2021 worden alweer volop voorbereidingen getroffen door de Technische Commissie en de jeugdcommissie. De jeugdopleiding is de levensader van de vitale vereniging en daarop wordt vol ingezet. Jeroen Bos, coördinator van de onderbouw bij Vroomshoopse Boys, heeft samen met andere technische kaderleden een unieke circuittraining opgezet. Die gaan in het nieuwe seizoen gelden voor de leeftijdscategorieën van de jeugd onder 8 jaar tot en met de jeugd onder 11 jaar.

Jeroen Bos: “Ook en leermoment voor onze jeugdtrainers”

Jeroen legt uit: “Elke week is op de maandag de eerste training gericht op diverse vormen, waarbij de techniektraining een belangrijk onderdeel vormt. Spelplezier en individuele ontwikkeling van onze jeugdleden gaan hand in hand en vormen de basis voor een succesvolle en ook plezierige voetbalperiode. Natuurlijk komen later in de trainingsweek teamgerichte onderdelen aan de orde. Door deze circuittraining hoeven de jeugdtrainers, die vaak zelf nog in het weekend ervoor voetballen, voor de maandag niet zelf een training voor te bereiden. Zij worden daardoor ontlast en kunnen samen met hun leiders een onderdeel van de circuittraining begeleiden. Dat betekent ook meteen een leermoment voor deze jeugdtrainers en dat dat bieden we deze Boys-spelers van de leeftijdsgroepen onder 15 en 17 bewust aan. Intern opleiden is ook een van de onderdelen van het technisch jeugdplan “Gezonde Ambitie” van Vroomshoopse Boys”, zegt Jeroen Bos.

Tom Heideman: “Bewust werken aan de basistechniek”

De jeugdopleiding van Vroomshoopse Boys staat als een huis en staat er in de gehele regio goed op, zo weet Tom Heideman, voorzitter van de Technische Commissie. Tom is content met deze nieuwe circuittrainingsvorm. “De trainer van ieder jeugdteam bij de deze pupillenteams doet actief mee bij een stationnetje van het circuit en dat is een pluspunt. We bieden ieder spelend lid dezelfde oefenvormen aan en werken bewust aan de basistechniek. Dat werpt in latere leeftijdscategorieën z’n vruchten af.  Voor onze jeugdtrainers is het ook aantrekkelijk. Ze steken er het nodige van op en tegelijkertijd wordt hun belasting minder, alleen maar goed. Dit sluit mooi aan op onze visie waarbij we doelbewust bezig zijn met het continu verbeteren van de jeugdopleiding. Dat verbeteren begint onderin en daarom is dit een mooi initiatief”,  zegt Tom Heideman.

Sabine Elferink: “Deze trainingsvorm is alleen maar van meerwaarde”

Vroomshoopse Boys heeft na de vervanging van de bovenlaag van veld 3 naast het hoofdveld op termijn de beschikking over twee eigentijdse kunstgrasvelden, waarop optimaal getraind kan worden. Jeugdvoorzitter Sabine Elferink zegt dat die trainingsruimte hard nodig is. “Nu al houden we niet over qua ruimte en daarom zijn die beide optimaal geprepareerde kunstgrasvelden naast het natuurgras hard nodig. Vorig seizoen telden we naast de F-league 31 jeugdteam en onze mooie vereniging groeit en bloeit alleen maar. Goed is het dat we met de circuittraining een prima trainingsvorm kunnen aanbieden, dat is alleen maar van meerwaarde”, merkt Sabine op.

Opgeven van nieuwe leden voor 15 mei aanstaande

De jeugdcommissie en Technische Commissie van Vroomshoopse Boys willen graag weten hoeveel nieuwe leden er voor het komende seizoen 2020-2021 bijkomen. Dat heeft alles te maken met de aanstaande indeling van de vele jeugdteams van de Boys.

De aanmelding van nieuwe leden kan tot 15 mei 2020 plaatsvinden. Dat kan door een opgave bij Joan Nieboer, die de ledenadministratie beheert. Graag opgeven op de volgende wijze: mailen met leden@vvvroomshoopseboys.nl of bellen met telefoonnummer 0546-645044. Doen!