In Ootmarsum speelde Vroomshoopse Boys op dinsdagavond 31 januari een nuttige oefenwedstrijd tegen tweede klasser zondag KOSC. Vrijwel alle selectiespelers van de Vroomshoopse eerste klasser kwamen in actie. De kwaliteit van de brede selectie van de Boys werd tot uitdrukking gebracht in goed veldspel en in de eindstand van maar liefst 1-8 na een 0-3 ruststand. Thomas Smedema, Jos Hutten en Ramon de Jong scoorden ieder twee keer en Tim van der Kolk en Jan Willem Drees maakten de andere beide doelpunten. De formatie van het trainersduo Eric van Zutphen en Arjan Paters schoot ouderwets uit de slof en hoopt nu ook in de competitie meer te gaan scoren. In de eerste klasse D. is in 14 wedstrijden nog maar negen keer het net gevonden. Dat povere aantal moet zeker omhoog in de strijd om de handhaving van de huidige nummer 11 op de ranglijst van de eerste klasse D.

Zaterdag komt Go-Ahead Kampen bij Vroomshoopse Boys op bezoek. Go-Ahead heeft momenteel vier punten meer dan de Boys in de rangschikking en dan zijn doelpunten van de thuisploeg op de Bosrand zeer welkom. De weken daarna volgt een thuiswedstrijd tegen KHC, de gedeelde nummer 8 van de ranglijst met eveneens nog 4 punten voorsprong op Vroomshoopse Boys. Op zaterdag 18 februari is op Het Midden in Vriezeneven de gemeentelijke derby tussen DOS’37 en de Boys gepland.