De laatste training van de A-selectie van Vroomshoopse Boys zit erop. Voorafgaande daaraan werd op donderdagavond 19 juli de traditionele foto van de A-selectie voor de Presentatiegids voor het seizoen 2018-2019 op het hoofdveld van De Bosrand gemaakt door clubfotograaf Erwin Heuver.

Onder leiding van hoofdtrainer Karlo Meppelink uit Hoogeveen en de nieuwe assistent Henk Harmens uit Wezep werd de afgelopen weken intensief gewerkt als eerste voorbereiding op de competitie in de tweede klasse H. van het zaterdagvoetbal. Na een verblijf van vier achtereenvolgende seizoenen in de eerste klasse van de KNVB wil Vroomshoopse Boys er alles aan doen om in de nieuwe omgeving goed voor de dag te komen. Het komend voetbalseizoen 2018-2019 gaat dat gebeuren zonder middenvelder Lars Scholten en keeper Tim Sickman, die zijn gecontracteerd door het naar de hoofdklasse gepromoveerde SVZW uit Wierden.

Daartegenover staat de komst van centrumspits Jordy Harms van vv Voorwaarts. Keeper René Kok komt over van het tweede elftal van de Boys en was er ook al bij toen Vroomshoopse Boys in het seizoen 2013-214 kampioen werd van de tweede klasse. Vanuit de eigen jeugd komen Jesson ter Bekke en Tom Pierik over naar de A-selectie en trainen daarnaast ook een drietal talentvolle jeugdige spelers van de lichting van de JO-19 mee. In de tweede klasse wordt in tegenstelling tot de eerste klasse met vaste assistent-grensrechters gewerkt en dat gaat Arjan Bosch komend seizoen doen. Arjan was meerdere seizoenen langs de lijn als zodanig actief bij de Boys-jeugd onder 19 jaar, het vroegere A-1, en was tevens clubscheidsrechter bij Vroomshoopse Boys.

De voetballers en stafleden gaan nu eerst met vakantie en gaan zich daarna voorbereiden op oefenwedstrijden, bekerduels en uiteraard op de competitie. Daarin worden in de tweede klasse de degens gekruist met bekende tegenstanders uit een nog recent verleden zoals voetbalbuur vv Den Ham, ASC’62 uit Dalfsen, Hulzense Boys, cvv Sparta Enschede, de Esch uit Oldenzaal en FC Zutphen. De beker tegenstanders zijn nog niet bekend, maar de overige oefenduels zijn dat wel. Op zaterdag 18 augustus wordt uit bij vv Zuidwolde gespeeld en daarna zijn de tegenstanders thuis achtereenvolgens Luctor Almelo, vv de Weide uit Hoogeveen, vv Bergentheim en vv Kloosterhaar.