Vroomshoopse Boys JO11-2 overtuigend kampioen

Het was op zaterdagmorgen 27 mei een drukte van belang op het sportcomplex De Bosrand in Vroomshoop. Vele ouders, gezinsleden, grootouders en andere belangstellenden moedigden Vroomshoopse Boys JO11-2 aan in de kampioenswedstrijd tegen DVC Dedemsvaart. Het team van de trainers Lars Elzinga en Niels Pierik leek lang op weg naar de titel, maar een nederlaag tegen ‘angstgegner’ JCLE uit Slagharen leek roet in het eten te gooien. Daardoor kwam concurrent FC Ommen op gelijke hoogte met nog een ieders beter doelsaldo voor de Boys.

De kampioenswedstrijd tegen DVC Dedemsvaart kwam door de voelbare spanning wat moeizaam op gang met aanvankelijk een gelijke stand van 2-2. Daarna gooide Vroomshoopse Boys JO11-2 alle schroom van zich af en werd er lustig gescoord door het blauw-gele team. Uiteindelijk werd met 10-2 gewonnen en ook al door het resultaat van de wedstrijd FC Ommen tegen JCLE betekende dat een luid bejubeld kampioenschap. De pupillen van het duo Lars Elzinga en Niels Pierik hadden uiteindelijk drie doelpunten over ten opzichte van FC Ommen.

Het kampioenshap werd behaald door de spelers Joël Brakert, Levi Dubbink, Vajenn Gerrits, Hidde Hamberg, Luc Jasper, Quint Kloosterman, Melvin Leussink, Milan Reeb, Danilo Simoneti en Robert Vos van Boys JO11-3, die de geblesseerde Melvin Leussink tijdens de kampioenswedstrijd verving. Natuurlijk was er na afloop ranja met patat in de kantine ’t Flierhuus van de Boys en kon de kampioenschaal trots omhoog gehouden worden. Vroomshoopse Boys JO11-2 wacht nog een mooie huldiging tijdens de aanstaande familiedag, waarmee traditioneel het seizoen wordt afgesloten.