Vroomshoopse Boys JO11-2 tegen HHC Hardenberg JO11-2.

Nadat onze jongens vorige week de competitie stroef begonnen door een verlies-partij uit tegen het stugge Stevo staat op deze zonovergoten, maar koude zaterdagmorgen de thuiswedstrijd tegen HHC Hardenberg JO11-2 op het programma. Ondanks dat HHC deze competitie nog niet heeft gespeeld lijken ze toch een geduchte tegenstander met 3 gewonnen wedstrijden in de beker.
Na een weifelend begin waarin nog niet iedereen wakker leek was het eerste schotje van HHC. Een foutieve ingooi leverde Tristan de bal op die na een passeeractie op de goal schiet: corner. Deze leverde helaas niks op.  Uitbal aan de rechterzijkant voor HHC. De bal wordt hoog voorgezet en door iedereen gemist. Een snelle counter levert direct gevaar op voor de goal van HHC. Maar scherpte in de laatste pass verhindert een goal. HHC krijgt daarna 2 kansen waarbij de spits vrij voor onze goedkeepende Renzo mist en een tweede bal op de paal belandt. Via een uitbal aan de linkerzijkant komt de bal via Thijs N wiens schot in de handen van de keeper eindigt. Druk op de HHC defensie levert een aantal halve kansjes op.
Direct na de onderbreking levert een splijtende pass van Thijs N een kansje op voor Sil, die een rollertje oplevert voor de keeper.
Slecht uitverdedigen levert een afstandsschot op voor HHC. En door een woud van benen beland de bal in de goal: 0-1. Een goede uittrap van Renzo levert via Sil gevaar op voor de goal wat resulteert in een cornerbal. Een bal die achter lijkt te gaan valt toch voor de voeten van een HHC’er: 0-2. Een vlotte aanval van de Boys levert via een lepe punter van Brian de aansluitingstreffer op: 1-2. Doordat de Boys druk blijft houden levert dat direct een nieuwe kans op. Kapital scoort met een bekeken schot de 2-2. Dit is tevens de ruststand.
Na de rust begint de Boys met balbezit, maar overtuigend is het niet. De eerste kansjes zijn dan ook voor HHC. Een scherpe counter levert HHC een grote kans op, maar gelukkig schiet de middenvelder naast. Na een aantal corners op rij voor onze jongens krijgt HHC opnieuw een corner, waaruit nu wel een doelpunt valt: 2-3. De 2-4 is identiek aan de vorige goal. Een aantal corners achtereen voor de Boys, een scherpe counter van HHC.
Uitstekend fysiek werk levert de bal op voor Sil. Deze ziet echter Thijs N over het hoofd en schiet voorlangs. Een hoge voorzet daarna van Tristan wordt ineens door Thijs D op de slof genomen en helaas vliegt deze bal rakelings langs de kruising. Goed overspel van Sil en Tristan levert een rollertje op van laatstgenoemde. Onze jongens probeerden meer druk te zetten, maar toch konden onze jongens achterin, Guus, Thije en Jim een tegendoelpunt niet voorkomen: 2-5. Dezelfde druk levert daarna echter balbezit op met een goed schot van Thijs D als gevolg: 3-5. Dit levert tevens de eindstand op.
Met dezelfde inzet als in de laatste 10 min had deze wedstrijd wellicht een andere eindstand gekregen.
Volgende week verwachten we meer inzet als de E2 (veel makkelijker dan JO11-2) uit speelt tegen vv Hellendoorn E2. Dit team kennen we nog uit de Beker. We hopen dat het volgende week eenzelfde resultaat oplevert als die bekerwedstrijd.