De laatste bekerwedstrijd in een serie van drie stond deze woensdagavond op het programma. ASC’62 dat net zoals ons nog geen wedstrijd had gewonnen in de beker. Ze verloren met 3-0 van WHC en 6-0 van Berkum. Wij hadden ook van hun verloren dus dit beloofde een gelijkwaardige wedstrijd te worden.

We begonnen in de volgende opstelling; Niels op doel, Levi, John, Siem en Chris achterin, Roy, Mats en Sven op het middenveld, Stef, Hugo en Thijs in de aanval en Malick en Devin begonnen op de bank.

We begonnen goed aan de wedstrijd en we waren nog maar net begonnen of we kregen in de 3e minuut al een indirecte vrije trap mee in de zestien van ASC. Dit omdat de keeper een terugspeelbal oppakte. Mats ging achter de bal staan, legde deze terug op Sven en Sven schoot keihard in de verre hoek binnen en bracht ons net zoals afgelopen zaterdag (toen een assist) al op een 1-0 voorsprong. We gingen door en waren veruit de betere partij we hadden veel meer balbezit dan ASC’62 nu was het aan ons de zaak om hier iets mee te doen. We legden veel kracht en inzet in het druk zetten en veroveren van de bal en hierdoor vielen er ook veel gaten aan de kant van ASC’62, John veroverde de bal op het middenveld en stuurde meteen Stef diep, Stef omspeelde zijn directe tegenstander en gaf hem voor op de naar de eerste paal gekomen Hugo, Hugo dacht niet na en schoot de bal meteen met binnenkant voet binnen. Een mooie aanval en zo stond het na 10 minuten 2-0. We drukten door en Niels had tot noch toe geen schot op doel gehad wat aantoonde dat we heer en meester waren. We kozen nog te vaak voor de lange bal waardoor we misschien wel teveel energie in ons spel legden. We gingen door en een bijna identieke aanval als in de 10e minuut deed zich voor. Dit keer was het Hugo die Stef diep stuurde, Hugo die uitgezakt was in het middenveld werd perfect overgenomen door Mats en dit keer was het dan ook Mats die de bal kreeg van Stef en zo de 3-0 binnen schoot in de 20e minuut. In de 23e minuut gingen we wisselen, Malick en Devin kwamen erin voor Hugo en Roy. Twee minuten hierna in de 25e minuut liet Malick al van zich horen, John speelde hem in de voet en Malick omspeelde drie man en speelde de bal langs de keeper en maakte zo de 4-0. We gingen rusten met een comfortabele 4-0 voorsprong.

In de rust gaven we aan tevreden te zijn over de eerste helft. Echter nu was het zaak dat we gingen voetballen, we moesten zorgen dat de lange bal minder vaak gehanteerd werd en dat we gingen opbouwen van achteruit. De jongens waren het er mee eens en gingen weer gemotiveerd de tweede helft in.

Na rust werd het toch wat slordiger, misschien hadden we toch teveel energie in onze eerste helft gelegd met het druk zetten en aanvallen. We konden minder goed druk zetten hoewel dit nog wel aardig ging maar ook ons voetbal werd minder. Het opbouwen ging nog niet zoals we het voor ogen hebben. De jongens zijn op deze momenten nog iets teveel zoekende wat begrijpelijk is aangezien we hier nog niet op getraind hebben. In de 44e minuut scoorde ASC’62 de 5-1 met een gelukje hun eerste schot op doel ging er ook in. We stonden goed te verdedigen en ook Niels voetbalde goed mee achter de verdediging en zorgde er zo voor dat ook de lange ballen er over heen werden verwerkt. De tweede helft kwam toch wel op naam van Levi, hoewel die voor de wedstrijd nog klaagde over een zere enkel was dit in de wedstrijd totaal niet te zien. Keer op keer vloog hij over de rechterflank en zette de ene na de andere aanval op. Onvermoeibaar. Goede communicatie was hier voor nodig en Devin nam Levi telkens goed over zodat we verdedigend niet in een ondertal kwamen te staan. We hadden nog een aantal kansen, zo kon Hugo een keer net niet bij de bal van de voorzet van Malick en kon Levi net niet genoeg kracht achter zijn schot krijgen op de rand van de zestien. Toch scoorden we nog in de 60e minuut het was een corner van Sven die Thijs binnenkopte en zo de eindstand bekend maakte namelijk 5-1.

Een goede overwinning waar we zeker even van mogen genieten maar zaterdag begint de competitie alweer we hebben een redelijke voorbereiding gedraaid en voelen ons er klaar voor. Juventa’12 JO13-1 komt zaterdag op bezoek en we trappen af om 09:30 op de Bosrand!

Man of the match was vandaag Levi. Ondanks zijn enkel onvermoeibaar en goed spelend op de rechtsback, schakelde zijn man uit en toen hij door had dat hij nog meer kon doen deed hij dit ook. Klasse pot!