De derde wedstrijd van het seizoen ook meteen de eerste derby van het seizoen. Onze buren uit Den Ham kwamen op bezoek. Den Ham wat een goede voorbereiding kent met nog maar één verlies partij vorige week tegen DETO JO13-1.

De volgende jongens begonnen in de basis; Niels op doel, Levi, John, Siem en Chris achterin, Roy, Mats en Sven op het middenveld en voorin Thijs, Hugo en Malick. Stef en Jordi begonnen op de bank.

De wedstrijd begon wederom heel goed voor ons want het was Sven die in de 2e minuut er al een vrije trap in schoot, een foutje van de keeper zorgde ervoor dat we met een gelukje al vroeg in de wedstrijd op voorsprong kwamen. Helaas konden we hier niet lang van genieten want na 6 minuten kwam Den Ham alweer op gelijke hoogte. Het was een beetje een kluts goal waarbij we tot twee keer toe de bal veroverden maar via via de bal toch nog bij de spits terecht kwam en deze kon scoren. Na deze tegengoal namen we het heft in handen en werden we overduidelijk de betere van de twee. Hoewel ons voetbal nog niet super was want we hanteerden (te) veel de lange bal, kwamen we toch wel tot kansen. Zo was het Siem die op de lat schoot en in de rebound we net niet bij de bal konden. En kwam ook Malick enkele keren gevaarlijk naar binnen maar kon niet scoren. Hugo zette nog een aanval op en kon vrij binnenschieten in de verre echter pakte Mats de bal met links voor Hugo weg en schoot uit de draai recht op de keeper. We vergaten net zoals in de beker te scoren en brachten ons zelf zo in moeilijkheden. Zo sloeg het noodlot ook toe in de 30e minuut. De spits van Den Ham kwam erdoor en Niels dacht de bal te kunnen halen, alleen Niels miste de bal en pakte de spits. Den Ham kreeg een vrije trap en deze viel in één keer binnen. Dus gingen we rusten met een 1-2 achterstand.

In de rust gaven we aan dat we meer de voetballende oplossing moesten zoeken door het middenveld in te spelen. Ook moesten we de speelruimte groot houden en niet te kort achter de aanvallers kruipen want hierdoor liepen we veel dicht.

Over de tweede helft kan ik vrij kort zijn. We waren veel beter dan Den Ham en kregen de wereld aan kansen maar dan ook echt veel. We verzuimden telkens te scoren, Roy schoot uit een vrije trap nog op de lat en ook Stef die op rechts er door was gekomen schoot op de lat. Malick kreeg een vrije kans door 1 op 1 op de keeper te komen maar miste en ook Hugo veroverde de bal na goed druk zetten en stond hierdoor oog in oog met de keeper maar miste ook. Sven kreeg nog een voorzet van rechts en besloot ineens te schieten waarbij die ook met links aan kon nemen en dan met links schieten had kunnen doen. We hadden een vrije trap in de zestien nodig die ervoor zorgde dat we in de 44e minuut weer op een gelijk spel kwamen. Den Ham speelde de bal namelijk terug op de keeper en deze pakte hem op. Sven en Mats gingen achter de bal staan want hij was indirect, Mats schoot met een boog over de muur en Levi kon binnen tikken en zo zijn vijfde alweer van het seizoen maken. De bevrijdende 2-2. We probeerden door te drukken maar dit kostte veel energie en dit kon je ook zien aan de jongens, er slipten wat foutjes in en Den Ham kwam er nog een keer uit en kwam oog in oog met Niels. Maar Niels kwam goed uit en maakte zijn doel goed klein waardoor de aanvaller van Den Ham mis schoot. We kregen in de 58e minuut nog een allerlaatste open kans op doel Thijs kreeg een voorzet en kon vrij inschieten maar raakte de bal verkeerd en schoot over. Op deze manier speelden we helaas 2-2 tegen Den Ham wat zeker niet nodig was.

Zo staan we naar 3 wedstrijden op 4 punten en hebben vandaag hard gewerkt. Voetballend kan het nog steeds beter en we moeten zorgen dat we dominanter op het middenveld worden door ballen op te gaan eisen. Zo moeten we ervoor gaan zorgen dat we minder de lange bal gaan hanteren.

Volgende week spelen we uit tegen de koploper die na drie wedstrijd op negen punten staat. Deto JO13-1 uit Vriezenveen, we spelen om 11:00.

Man of the match was vandaag overduidelijk Roy. Ontzettend goed gevoetbald op zijn verjaardag nog wel en leidde weinig tot geen balverlies. Ook verdedigend stond hij zijn mannetje klasse Roy hou dit vol!