Vandaag moesten we aantreden tegen Gramsbergen JO13-1 dat een tiende plek bezette op de ranglijst. Vorige week hadden ze drie punten gepakt tegen MVV’29 door met 2-1 te winnen. Vooraf gezien stonden wij er beter voor we stonden op een vierde plek in achtervolging op de top drie. Maar vooral bij deze leeftijd zegt dat op dit moment nog niet zoveel dus ook vandaag moesten we gewoon weer met de focus spelen zoals we vorige week de tweede helft waren geëindigd.

Niels op doel, Levi, Jordi, Siem, John in de verdediging, Roy, Mats en Sven op het middenveld, Stef, Hugo en Malick voorin en Chris en Thijs begonnen aan de kant.

De wedstrijd begon en het zag er naar enkele minuten al naar uit zoals we van tevoren hadden verwacht. Wij moesten het spel gaan maken en Gramsbergen probeerde er enkel uit te komen via de lange bal op hun snelle buitenspelers. Hoe wel het spel van onze kant erg rommelig was hadden we wel de overhand en in de 9e minuut drukten we dat ook uit in doelpunten. Het was Siem die Stef diep stuurde, Stef nam hem één keer mee en dacht verder niet na en schoot de bal in de verre hoek binnen 1-0. Onoplettendheid zorgde ervoor dat Levi en Jordi in een ondertal kwamen te staan tegen drie aanvallers van Gramsbergen. In de 13e minuut kwam er dan ook een voorzet bij de eerste paal die de spits van Gramsbergen binnen kon tikken en zo de stand weer gelijk maakte. Snel hierna herpakten we ons, Hugo stuurde Malick met een prachte pass weg alleen op de keeper. Malick schoot echter recht op de keeper en mistte. In de 16e minuut was het wel raak, wederom kwam Malick oog in oog met de keeper, hij mistte met buitenkant rechts wat dus met links moest gebeuren maar kon wel in de rebound raak schieten 2-1. In de 23e minuut maakt Malick er 3-1 van door goed druk zetten van Jordi. We gingen dan ook rusten met een comfortabele 3-1 voorsprong.

In de rust hebben we aangegeven dat ondanks dat we voor stonden we echt nog niet lekker stonden te voetballen. Het was allemaal te rommelig van onze kant en we stonden allemaal niet breed. Waardoor het erg druk was in het midden van het veld en hierdoor maakten we het onszelf (te) moeilijk. Want vandaag was toch wel een wedstrijd waarbij we uit moesten gaan lopen op Gramsbergen.

In het begin van de tweede helft gaven we het heft uit handen en kwamen we even onder druk te staan van Gramsbergen. Het was Niels die vandaag er voor zorgde dat we niet na 5 minuten in de tweede helft alweer gelijk of achter stonden. Met drie fantastische reddingen behield hij onze voorsprong. Hierna herpakten we ons en konden we aan onze score gaan werken. We scoorden twee keer binnen een minuut, in de 40e minuut was het Thijs die er door mooi combinatiespel doorheen kwam en oog in oog kwam met de keeper. Thijs was de eerste van de ochtend die de bal wel rustig om de keeper heen wilde leggen en deed dit ook met zijn binnenkant helaas op de paal, gelukkig stond Stef goed op te letten en maakte hij zijn tweede van de ochtend. In 41 minuut scoorde Thijs alsnog op aangeven van Mats. We stonden 5-1 voor maar de jongens (en de begeleiding ;)) waren hier nog niet mee tevreden en ze gingen door. Bij vlagen stonden we toch echt geweldig te voetballen en dan is voor ons al begeleiding ook gewoon genieten langs de lijn. We zetten de ene na de andere aanval op en de één was nog mooier dan de andere. Dat we onszelf hier niet meer in belonen is toch echt te danken aan onszelf we zijn nog erg slordig in de afwerking op doel. Maar in de 49e minuut konden we wel weer juichen, het was Stef die zijn hattrick maakte op aangeven van Mats. Vlak hierna kwam Mats op aangeven van Thijs oog in oog met de keeper en scoorde in de 51 minuut de 7-1. Er kwam nog een volgende hattrick deze ochtend want het was Malick die de eindstand mocht bepalen in de 55e minuut. Op aangeven van koning assist van de ochtend Thijs die ook drie assists heeft gegeven scoorde Malick de 8-1.

Een goede en ruime overwinning die toch eigenlijk nog wel ruimer mocht zijn gezien onze kansen en het spelbeeld. Maar vandaag lekker aan ons doelsaldo gewerkt en Twee hattricks binnen het team. Dit betekende dat Stef en Malick de bal mee naar huis mochten nemen als beloning (maar maandag wel weer in moeten leveren anders houden we geen ballen over;)). Er zijn prachtige foto’s gemaakt door Erwin Heuver die zijn bijgevoegd bij dit bericht en kun je op de mobiel hier bekijken. We gaan weer toewerken naar volgende week zaterdag 15 oktober moeten we uit naar DOS’37 uit Vriezenveen, we trappen af om 10:45.

Man of the match was vandaag unaniem Niels, Niels hield ons geweldig aan de leiding in het begin van de tweede helft. Je kunt zien dat Niels het steeds beter gaat doen in zijn eerste jaar op het grote doel. Klasse hou dit vol!