Eindelijk was het dan zover, de eerste competitie wedstrijd brak aan. Na de afgelopen twee wedstrijden goed te hebben gevoetbald gingen we met veel zelfvertrouwen de wedstrijd in. Na een korte fotoshoot onder leiding van Erwin waarvoor mijn dank, gingen we naar binnen voor de wedstrijdbespreking, omkleden en begonnen we aan de warming-up. In de warming-up ging het al iets minder, hij was iets minder fel en zorgvuldig als andere keren.

Toch begonnen we gefocust aan de wedstrijd in de volgende opstelling: Niels op doel, Levi, John, Siem en Chris achterin, Roy, Mats en Sven op het middenveld, Stef, Hugo en Malick voorin en Thijs en Jordi die vandaar voor het eerst weer probeerde mee te doen begon op de bank.

En net zoals de twee voorgaande wedstrijden kwamen we alweer heel snel op voorsprong, Sven kreeg de kans om te schieten en schoot op doel, de keeper kon niet klemmen en de bal kwam terug in het spel bij de centrale verdediger van Juventa, Malick die goed oplette zette hem meteen onder druk en veroverde de bal en schoot zo in de 2e minuut al de 1-0 binnen. Dit was al een goed teken dat de warming up toch een slechte generale was voor een goede repetitie. Maar niks bleek minder waar want hierna kakte het in. Het voetbal ging eruit en we hadden veel balverlies waardoor het ontzettend rommelig oogde. We gaven niks weg maar hadden alle moeite om de jongens gefocust te laten spelen. En zo kregen we ook in de 13e minuut een doelpunt tegen een foutje waarbij de spits vrij kon inschieten en zo de 1-1 op het scorebord schoot. Zonde niet omdat wij zo geweldig speelden maar Juventa had nog geen kans gehad en wij brachten ze zo toch terug in de wedstrijd. Het bleef rommelig en niet fel genoeg, jongens kwamen de afspraken niet na en het leek wel of we met 6 aanvallers speelden want onze middenvelders stonden veel te diep. Toch konden we in de 25e minuut weer op voorsprong komen door een prachtige vrije trap van Sven die de bal in de verre hoek krulde. Een minuut later kon Malick al de 3-1 inschieten op aangeven van Mats. Zo gingen we toch met een comfortabele voorstand rusten maar ging het alles behalve goed.

In de rust hebben we de jongens weer op scherp proberen te zetten want zoals we nu voetbalden kon echt niet. Ook al stonden we voor met 3-1 het was gewoon niet goed genoeg en we willen beter worden met elkaar dus dan zullen afspraken nagekomen moeten worden. De tweede helft ging gelijk een stuk beter we waren feller en hadden sneller de bal weer in ons bezit. Levi breidde in de 36e minuut de score uit door een corner van Sven binnen te koppen en ze kwamen we op 4-1. In de 39e minuut gaven we onnodig een penal weg en hierdoor brachten we Juventa toch weer terug in de wedstrijd. De penal werd goed binnengeschoten en Niels die wel in de goede hoek zat kon er niet bij. Het werd weer wat rommeliger maar na 5 minuten herpakten we ons en toch waren toch de laatste 15 minuten echt voor ons. We waren heer en meester en hieruit kwamen ook prachtige doelpunten. We kregen in de 47e minuut een vrije trap 10 meter over de middenlijn, Siem zag dat de keeper helemaal verkeerd stond en schoot de bal van 40 meter over hem heen en maakte zo toch wel het doelpunt van de dag (misschien wel jaar) en we kwamen op een 5-2 voorsprong. We werden beter, en Hugo kreeg nog een schiet kans maar besloot naast. Thijs kwam er nog een keer door van rechts maar de bal werd geblokt. We kregen een vrije trap op rechts, Sven ging achter de bal staan en Levi kopte hem wederom binnen en maakte zo in de 54e minuut de 6-2 en zijn tweede van de ochtend. Maar het was nog niet klaar in de 60e minuut kwam de klasse van Mats weer naar boven, een lange bal van Siem nam Mats in 1 keer meer in de loop hij omspeelde twee verdedigers en krulde de bal prachtig om de keeper heen in de lange hoek en maakt zo de eindstand bekend 7-2.

Al met al geen geweldige wedstrijd maar de jongens herpakten zicht in de tweede helft heel goed en daarvoor onze complimenten. Na de wedstrijd met zijn allen nog een patatje gegeten op traktatie van Bart-Jan en daarna sloten we deze ochtend af als nummer twee na één wedstrijd.

Volgende week spelen we tegen TVC’28 JO13-1 in Tubbergen, TVC won afgelopen zaterdag met maar liefst 1-10 uit bij MCC’29 JO13-1. We trappen af om 10:00.

Man of the match was vandaag voor de tweede keer Mats Scholten, een goede pot met een fantastische drive, vooral in de tweede helft was Mats onvermoeibaar en was op het laatst nog met zijn mooie actie belangrijk met een doelpunt.