Na vorige week geoefend te hebben tegen Lemelerveld JO13-1 waar we na een rommelige wedstrijd met 2-3 winnend het veld afliepen moest er vandaag weer gevoetbald worden voor de competitie en wel tegen PH Almelo JO13-1 die een plek boven ons stonden. Afgelopen week kon wel worden aangekondigd worden als de week van de zieken waarbij we op woensdag maar liefst vijf spelers ziek hadden. Gelukkig waren dit er zaterdag nog maar twee (of nja gelukkig in ieder geval beter dan 5 ;)) Hierdoor moesten we onze selectie aanvullen met Devin en Arjen die normaal op de zaterdag in JO13-2 voetballen.

We begonnen in de volgende opstelling: Niels op doel, Chris, Levi, Siem en John achterin, Jordi, Mats en Sven op het middenveld, Thijs, Hugo en Malick voorin en Devin en Arjen begonnen aan de kant.

De wedstrijd begon al direct in de eerste minuut met een tegenslag, Chris die de bal voor het doel langs wegwerkte zorgde ervoor dat PH kon scoren en zo al heel snel het scorebord op 0-1 kon zetten. Nog 59 minuten de tijd om dit te repareren dachten we, dus nog niks aan de hand. Maar helaas kregen we de gehele eerste helft geen grip op de wedstrijd. Misschien was het toch nog het aantal zieken/niet fitte spelers binnen het team maar het leek toch ook zo te zijn dat de jongens onder de indruk waren van het fysiek sterke PH. De jongens leken te bang voor de duels en schoten hierdoor vaak de bal zomaar in 1x weg of maakten een actie waar dit totaal niet nodig was. Dit rommelige spel zorgde ervoor dat we constant onder druk bleven staan. Hierbij hielpen wij PH nog twee keer in het zadel door twee terugspeelballen niet te goed te verwerken waardoor na 25 minuten al tegen een 0-3 achterstand aan stonden te kijken. Waarbij we aan alle drie 100% schuld hadden. In de 29e minuut kregen we toch nog een dijk van een kans, Malick werd vrijgespeeld maar nam de bal naar binnen aan waarbij de ruimte aan de buitenkant lag wij hij dus met zijn verre been aan had moeten nemen. Hierdoor kwam die in de drukte terecht en werd zijn schot geblokt en van de lijn gehaald.

In de rust waren wij als begeleiding toch wel licht gefrustreert. Niet zozeer op de fouten die gemaakt werden want we mogen er toch vanuit gaan dat dit niet expres gedaan wordt. Maar wel op de beleving die er totaal niet in zat vandaag. De kopjes stonden omlaag de gehele eerste helft en dit was toch niet nodig want we kunnen zo goed voetballen.

De tweede helft startte dan ook gelijk een stuk feller op elke positie waardoor we het in ieder geval PH al een stuk moeilijker konden maken. We probeerden de 1-3 te forceren om zo misschien toch nog terug in de wedstrijd te komen. We kregen een aantal kansjes zoals Mats die door kwam maar recht op de keeper schoot en Malick zn schot die werd tegen gehouden door de keeper. Op dit moment hadden we wel de overhand maar drukten dit nog niet uit in de score. In plaats van zelf te scoren kregen we de genadeklap in de 49e minuut legde PH de 0-4 binnen en was het eigenlijk gedaan. Pas in de 56e minuut kregen we een doelpunt cadeau, de keeper van PH schoot de bal bij Devin in de voeten die niet nadacht en gelijk vanaf 25 meter binnen schoot, een op het oog makkelijke goal maar zeker niet makkelijk uit te voeren is want je moet snel nadenken en reageren op zo’n moment. Een minuut later lag die er alweer in bij ons het was een afstand schot die over Niels heen ging en zo de 1-5 op het scorebord stond. In de 59e minuut konden we nog iets terug doen, Thijs die goed voor zijn man kwam legde de bal ineens vanuit de lucht breed op Malick en Malick schoot ineens met LINKS (jaja met links) in het doel en bepaalde zo de uitslag 2-5.

Een werkelijk dramatische eerste helft afgewisseld met een betere tweede helft waarbij er gelukkig wel strijdt werd geleverd. Misschien waren het de zieken/ niet fitte spelers misschien was PH te goed, dit is lastig te zeggen maar dat er met een andere mentaliteit moet worden gevoetbald is duidelijk.

Volgende week spelen we uit bij AVC Heracles waarbij we drie punten nodig hebben om toch nog in achtervolging op de top te blijven. We spelen om 10:30.

Man of the match was vandaag Devin. Keihard gewerkt en als beloning nog een mooi doelpunt. Klasse!