Afgelopen zaterdag kwam Wilhelminaschool JO13-1 bij ons op bezoek. Een team wat uitkomt in de eerste klasse 08 en hier op de vierde plaats stond. Wegens de afgelastingen van de afgelopen weken was dit enkel nog maar de derde oefenwedstrijd die we speelden in de winterstop. Na verloren te hebben van Colmschate en en ATC moesten we vandaag in een iets aangepast team aantreden tegen Wilhelminaschool.

Doordat Daan, Hugo en Stef er niet bij waren sloot Arjen wederom bij ons aan en begonnen we in de volgende opstelling: Niels op doel, Jordi, John, Siem en Chris in de achterhoede, Roy, Mats en Sven op het middenveld en Arjen, Thijs en Malick starten voorin. Levi begon aan de kant.

Het doel van de afgelopen weken was om ons spelritme weer terug te vinden. We moesten er voor zorgen dat we weer ons verzorgde voetbal gingen spelen waar juist onze sterke punten in lagen. Veel beweging zonder bal en de bal laten gaan over de grond. Want ook al hadden we de competitie niet goed afgesloten we moesten er voor zorgen dat we dit weer terug vonden.

Al snel in de wedstrijd kwamen we op een 1-0 voorsprong het was Mats die Malick met een steekpass aan de linkerkant diep stuurde, Malick gaf de bal voor en via de keeper kwam de bal bij de naar de eerste paal gekomen Sven, Sven miste maar in de rebound wist Thijs te scoren. Erg lang konden we hier niet van genieten, want door een dekkingsfoutje achterin waarbij we teveel ruimte achter ons lieten kon de rechtsbuiten door naar Niels, deze wist erg netjes te scoren door een stift over Niels heen en zo stond het al snel 1-1. We lieten ons niet van de wijs brengen, we probeerden weer door te drukken in de aanval. Al snel leidde dit tot een goede kans op de 2-1. Door een ingooi van Sven werd Malick diep gestuurd, hij omspeelde twee man en hij gaf met links ja je leest het goed met links voor op Mats die op het juiste moment wachtte om binnen te schieten tussen twee verdedigers door 2-1! We kregen daarna ook een dot van een kans waarbij Malick de diepte in werd gestuurd. Malick probeerde de keeper te omspelen maar faalde, de keeper wist de bal bij Malick voor de voeten weg te plukken. De actie hierna volgde in een vrije trap voor ons. Na enkele vrije trappen genomen door Siem die niet in het netje vielen eiste Sven de volgende bal op, Sven stond op een afstand van wel 30 meter en besloot ineens te schieten, prachtig in de verre hoek over de keeper liet hij het doelnet bollen en scoorde zo de 3-1. We scoorden ook nog de 4-1 het was Arjen die scoorde echter werd deze terecht afgevlagd door de grensrechter.

We gingen rusten met een comfortabele 3-1 voorsprong waarbij wij zeker de gevaarlijkste ploeg van de twee waren. We hadden Wilhelminschaschool goed onder druk waardoor we ze het opbouwen onmogelijk maakten. We speelden zelf goed verzorgd voetbal waarbij we er alleen nog voor moesten zorgen dat we de ballen ook nog zonder stuit over gingen spelen. Maar ook meer gingen door bewegen nadat we de bal hadden gespeeld.

De tweede helft veranderde hier niks aan. We bleven de bovenliggende partij echter moesten we er alleen voor zorgen dat we de score gingen uitbreiden. We speelden veel op de helft van Wilhelminaschool echter konden we net het gaatje niet vinden om de trekker over te halen. Of wanneer we dit wel konden deden we het niet en zochten we nog een actie op, of gaven de bal af. Enkele kleine kansjes voor Arjen en Thijs zorgden niet voor de bevrijdende 4-1. Ook Wilhelminaschool had dit door en zij zagen dat er misschien toch wat te halen viel op de Bosrand. Ze probeerden iets te forceren waarbij ze de eerste kans kregen via hun rechtsbuiten, hij werd diep gestuurd en schoot ineens, Niels was waakzaam en pakte de bal ineens klem. De volgende kans kwam vanaf de rand zestien, een afstand schot drukte Niels naar de buitenkant waar nog wel de linksbuiten goed stond op te letten, Niels schoot in de benen en hield de bal er nog uit bij de eerste paal en kon het doelpunt voorkomen door de bal tot corner te verwerken. Toch wist Wilhelminaschool nog te scoren. Een goal bijna identiek aan de goal van Mats, een aanval werd opgezet vanuit de linkerhoek van het veld. De linksbuiten omspeelde twee van onze verdedigers en gaf hem voor op een speler die stond te wachten op rand zestien. We waren te gefocust op de bal waardoor deze jongen helemaal vrij kon binnen schieten en zo de 2-3 maakte. Al snel kregen we een penalty doordat Mats werd neergehaald in de zestien. Het was Sven die wederom achter de bal mocht gaan staan om zo de alsnog bevrijdende 2-4 te maken. Sven schoot de bal maar de keeper kon hem keren en in de rebound schoten we niet raak waardoor de stand onveranderd bleef. Een corner was het volgende wat zich voordeed. Een voorzet die uitkwam bij Malick, Malick kopt hem feilloos binnen in de kruising. Erg spijtig was hierbij dat het in onze eigen goal was en dat Malick hiermee de eindstand bepaalde 3-3. We probeerden nog te scoren en deden dit ook door een goal van Arjen, alleen was dit ook wederom buitenspel waardoor het doelpunt voor de tweede keer deze dag terecht werd afgekeurd.

Mijn complimenten bij onze oefenwedstrijd gaan ook uit naar de jonge scheidsrechters die voor het eerst hebben gefloten op het grote veld. Ze deden dit erg bekwaam en zie er naar uit wanneer ze voor het “echie” de overstap maken naar het grote veld!

We hebben de afgelopen weken goed voetbal laten zien waarbij we weer klaar zijn om aanstaande zaterdag aan te treden tegen TVC’28 JO13-1. We verloren uit bij TVC met 4-3 in een spannende wedstrijd waarbij we vooral een goede tweede helft speelden. Hier bogen we een 3-1 achterstand om tot 3-3 alleen trok TVC 7 minuten voor tijd toch aan het langste eind en scoorde toen de 4-3. We spelen zaterdag thuis en trappen onder leiding van scheidsrechter H. Jacobs af om 09:30.

Vanaf volgende week zullen we ook weer gaan spelen met een wekelijkse “Man of the match”. Die de afgelopen oefenwedstrijden niet zijn benoemd.