Na vorige week uit bij Berkum te hebben verloren met 4-0, moesten we vandaag winnen om nog door te kunnen in de beker. We moesten vandaag af trappen tegen WHC JO13-1 uit Wezep. WHC dat al gewonnen had van Berkum met 4-2, beloofde dus een gewaagde tegenstander te zijn in onze strijd om de beker. Na in de wedstrijdbespreking de jongens te hebben verteld dat we vandaag moesten winnen mochten we door willen gaan in de beker, leek het erop dat de jongens goed gemotiveerd waren om te willen winnen.

We begonnen aan onze warming up waarbij de jongens werden klaargestoomd voor de wedstrijd. We begonnen in de volgende opstelling; Niels op doel, (v.r.n.l) Levi, John, Siem en Chris achterin, Roy, Mats en Devin op het middenveld, Thijs, Malick en Sven voorin en Julian en Gijs begonnen aan de kant.

Er werd voor de eerste keer afgetrapt en je kon gelijk al zien dat WHC anders druk zette dan wat Berkum deed vorige week, WHC liet ons in de opbouw met redelijk veel ruimte vrij en er werd niet doorgestapt van achteruit waardoor Siem vaak vrij kwam. WHC had eigenlijk maar één manier van spel en dat was het zoeken van hun grote spits en hem achter de bal aan laten lopen. John die twee koppen kleiner een stuk minder snel was had zijn handen vol aan hem en hierdoor kreeg WHC dan ook de eerste kans van de wedstrijd. De grote spits kwam door een dieptebal oog in oog met onze keeper Niels, maar zoals inmiddels al vaker is gebleken is één van Niels zijn sterke punten het 1 op 1 verdedigen van zijn doel en hij pakte dus ook deze bal van de spits. Deze kan van de spits was een wake-up call voor de begeleiding en Chris werd naar het centrum gezet met zijn snelheid en grotere postuur en John werd linksback. Door deze wijziging werd de spits uitgeschakeld door een erg goed spelende Chris en kwamen wij aan voetballen toe. Dit leidde ook meteen tot kansen, het was Malick die oog in oog met de keeper kwam hij kapte zijn man uit en moest met links afwerken op doel, maar hij besloot de bal breed te leggen op Sven (ook geen verkeerde keus) echter Sven mistte de bal waardoor we niet op voorsprong konden komen. In de 16e minuut was het helaas wel raak voor WHC. De rechtsbuiten van WHC werd de diepte ingestuurd, maar Siem leek dit dicht te gaan lopen en wilde de bal over de achterlijn laten lopen, alleen Siem schermde de bal niet goed af en werd ontweken door de rechtsbuiten die de bal vlak voor de achterlijn de bal meenam en hem strak voorgaf op de linksbuiten die hem binnen kon tikken 0-1 in de 16e minuut. Dit was een domper want we kwamen toch steeds beter in de wedstrijd. Vlak hierna kreeg WHC de kans om de wedstrijd te beslissen want ze kregen een terechte strafschop toegekend. De grote spits ging achter de bal staan en schoot, maar Niels pakte zijn eerste penal op groot doel en hield ons zo in de wedstrijd! In de 25e minuut gingen we wisselen, Julian en Gijs kwamen erin voor Levi en Roy. Tot rust werd er over en weer gevoetbald maar kwamen er geen grote kansen meer en we gingen dus ook rusten met een 0-1 achterstand.

In de rust hebben we aangegeven dat het op de eerste paar minuten na we verdedigend onze taken goed uitvoerden, we gaven geen grote kansen meer weg en we hebben kansen gecreëerd. Daarom hebben we het over de veldbezetting in balbezit gehad we moesten positioneel beter gaan staan om tot kansen te kunnen komen in de tweede helft. Siem had heel veel ruimte omdat de tegenstander niet doorstapte dus moesten we zorgen dat we nog meer ruimte voor Siem zouden creëren om vanuit hier de aanval op te zoeken.

De tweede helft begon redelijk, maar het zag er wel rommelig uit. Veel (onnodig) balverlies en we kozen vaak voor de moeilijke oplossing of bleven te lang aan de zelfde kant spelen. 8 minuten na rust ging het dan ook mis. Het was een corner die werd voorgebracht, wij verloren het kopduel en WHC kwam op de voor hun bevrijdende 0-2. Thijs die teveel last had van zijn staatbotje werd gewisseld voor Roy in de 40e minuut. Hierna voerden we nog wat meer de druk op 15 minuten voor tijd gingen we volledig één op één spelen en gingen we niet meer doorschuiven in balbezit of bij het druk zetten, maar standaard dus. We voerden de druk op en kregen ook DE kans op de aansluitingstreffer, na goed druk zetten op de keeper en verdediging kon Mats vrij inschieten echter schoot hij in het zijnet en kon ons helaas niet dichterbij brengen. In de 49e minuut kwam Levi erin voor John. En wederom zoals het vorige week tegen Berkum ook niet ging als wij niet scoren scoort de tegenstander en dit gebeurde nu weer in een tijdbestek van drie minuten scoorde WHC de 0-3 en 0-4 en was het over en sluiten voor ons. Gijs kreeg een por in zijn zij en werd nog gewisseld in de 56e minuut voor John. Toch konden we nog onze eerste goal van het seizoen maken in de 60e minuut, een corner van Roy werd in één keer binnen gekopt door Julian en hij kon zo de eindstand op het bord zetten 1-4.

Helaas wederom verloren in de beker en hierdoor moeten we nog steeds wachten op onze eerste overwinning. Aanstaande zaterdag spelen we een oefenwedstrijd tegen Heino JO13-1 thuis om 10:45.

Man of the match was vandaag Chris, Chris die de spits uitschakelde en verder super verdedigde hield ons zeker in de wedstrijd. Goed gedaan Chris ga zo door!