Vroomshoopse Boys JO13-1 speelde vandaag competitie wedstrijd nummer 5 tegen Nieuwleusen JO13-1. Aan Nieuwleusen leken we erg gewaagd, aangezien we in een oefenwedstrijd 3-3 hadden gespeeld. We wisten dat Nieuwleusen fysiek sterk was en met veel druk vooruit probeerde te spelen. Het was voor ons dan ook een verrassing dat zij niet bovenin de competitie mee draaiden.

Levi was weer uitgeslapen en helemaal terug van vakantie en sloot vandaag weer aan bij onze selectie waardoor we weer compleet waren. We zijn gestart in de volgende opstelling: 1. Daan, 2. Levi, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Rick, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Stef, 10. Jordi (c), 11. Sem, 12. Hugo en 15. Julian.

Na een goed verlopen warming-up, waarbij het positiespel erg lekker liep leken we klaar om aan de wedstrijd te starten. Niets leek minder waar want we hadden vandaag zo’n dag dat niks tot weinig lukte binnen het team. Hoewel er ruimte genoeg was om onder de druk van Nieuwleusen uit te spelen vonden we die vandaag niet. Waar we normaal rustig het balletje laten gaan van positie naar positie lukte het vandaag niet. We kwamen niet door de verdediging van Nieuwleusen en op onze helft waar het spel zich veel voordeed hadden we het niet onder de controle. In de 18e minuut viel dan ook het tweede tegendoelpunt in de competitie het was Nieuwleusen die de eerste keer ons net liet bollen 0-1. Een wake-up call zou je zeggen maar niks leek minder waar we bleven “stuntelen” in de opbouw en ook onze aanvallers werden niet bereikt terwijl Nieuwleusen niet eens doorstapte. Een off day laten we het maar noemen. Vlak voor rust sloeg het noodlot toe en we kwamen in de 26e minuut op een 0-2 achterstand door geklungel in onze opbouw. Het was Chris “ala Christiano Ronaldo” die achter een vrije bal ging staan en deze ineens binnenschoot in de verre hoek en zo op slag van rust de eer nog redde en we toch nog met een beter gevoel de rust in gingen 1-2.

In de rust een aantal zaken behandeld met name onze manier van spelen en hoe dit beter kon/moest. Maar waar vooral de nadruk op lag was onze inzet we moesten ervoor gaan zorgen dat we duels gingen winnen en niet onder de indruk raakten van de lengte van Nieuwleusen. Het kon ook niet zo zijn dat we stil stonden of sjokken in onze omschakeling van balbezit naar balbezit tegenstander en andersom.

Vlak na rust hadden we de genadeklap kunnen krijgen van Nieuwleusen, de rechtsbuiten werd diep gestuurd trapte de bal perfect voor, alleen de speler die voorde goal was gekomen schoot over en scoorde hierdoor niet de 1-3. Hierna kregen we een ander team te zien, het leek erop dat het doelpunt van Cristiano Koekkoek ons had geholpen om weer hoop te krijgen in de wedstrijd. Want we zetten Nieuwleusen onder druk en gingen ineens veel op de helft van Nieuwleusen voetballen. In de 35e minuut kregen we een corner, Nelson ging achter de bal staan en schoot hem voor. Een voorbeeld van “niet onder de indruk raken van de lengte van Nieuwleusen” deed zich voor want Sem één van de kleinsten van het veld kopte de bal met volle overtuiging binnen en bracht ons zo naast Nieuwleusen 2-2. Vanaf dit moment leken we de wedstrijd onder controle te hebben en moesten we er alleen voor zorgen dat we op jacht gingen naar doelpunten om de wedstrijd winnend af te sluiten. In de 46e minuut braken Duncan en Nelson de wedstrijd compleet open. Een geweldige steekbal vanaf het middenveld van Duncan op Nelson zette Nelson oog in oog met de keeper, de keeper kwam uit en Nelson kon net eerder bij de bal omspeelde de keeper met zijn lichtvoetigheid en scoorde de 3-2. Iedereen uiteraard ongekend blij maar we waren er nog niet. Twee minuten later waren we er wel. Wederom een corner van Nelson viel panklaar op het hoofd van Hugo en hij kopte de 4-2 binnen in de 48e minuut. Wederom alleen maar juichende jongens, begeleiding en ouders die toch ook een stukje stress er uit konden gooien na een situatie waar we als team nog niet eerder in hadden gezeten. We voetbalden de wedstrijd uit kregen nog een kans via Sem die de bal keihard in de kruising schoot alleen helaas aan de verkeerde kant van de paal in het zijnet. We gaven verder weinig weg, creëerden ook niet veel meer en wonnen uiteindelijk met 4-2.

Een wedstrijd waarbij we een 0-2 achterstand wegwerkten en uiteindelijk wonnen met 4-2. Prachtig om de veerkracht van de groep te zien. Echter was dit verre van onze beste wedstrijd maar elk team heeft er wel zo’n wedstrijd tussenzitten zeggen we dan maar :). Uiteindelijk drie punten waardoor we nog steeds zonder puntverlies bovenin de competitie meespelen.

Zaterdag treden we in een derby aan tegen Den Ham JO13-1. Den Ham komt vol vertrouwen richting de Bosrand want ze wonnen afgelopen drie wedstrijden van Lemelerveld, De Zweef en Nieuwleusen. Mede hierdoor staan ze op een nette 5e plaats in de competitie! We beginnen aanstaande zaterdag om 09:30 en spelen thuis op De Bosrand.

Man of the Match; Chris(tiano) Koekkoek mocht zich de man of the match noemen vandaag. De vrije trap spande de kroon maar Chris die wederom een goede wedstrijd speelde verdiende deze uitreiking al een aantal weken. Doet het dit jaar ontzettend goed en ontpopt zich tot een leider van het elftal. Mooi om te zien en hou dit vast!