Vroomshoopse Boys JO13-2 gedeeld koploper na 2e winst!

Zaterdag stond in een stront natte ochtend dan alweer de 2e wedstrijd competitiewedstrijd op het programma, deze zou gespeeld worden tegen HHC JO13-4. Dit gebeurde in de volgende opstelling (v.r.n.l.) Niels, Milan, Rick, Eva, Imre, Ramon, Gijs, Olaf, Marcel, Robin, Sem. Luciano, Daniël, Jesse begonnen even op de bank.

We waren een stuk beter uit de startblokken dan HHC, dit keer hielpen we alleen de kansen om zeep doordat onze eindpass telkens niet goed genoeg was. We kregen zowaar wel aardige kansen, was het niet dat HHC werkelijk een geweldige keeper onder de lat had die ons telkens in de weg lag. Na 17 minuten was het dan eindelijk raak, uit een corner kreeg Eva de bal voor haar voeten en zij aarzelde niet en schoot haar 1e van het seizoen binnen, 1-0! Daarna verzuimde we weer om de tweede te maken waardoor we wisten dat het daardoor lastig zou gaan worden. Tevens met de wissels Luciano, Daniël en Jesse voor Marcel, Sem en Milan konden we niet de doelpunten brengen die we wouden.

In de rust werd de wedstrijd tussen FC Twente – Heracles aangekaart die het hele team had gezien, oftewel heel erg in het kort: wie zelf niet scoort zal hem tegen krijgen.

Start van de 2e helft en daar was hij al hoor, te weinig communicatie achterin en we staan niet goed: oftewel 1-1 na 34 minuten! Compleet onnodig en we maakten het onszelf lastig. Kort daarna kwam langs de zijkant een frummel bal terug op de centrale verdediger van HHC, de zeer sterk spelende Robin zag zijn kans schoon en ging druk zetten, dit leverde hem balbezit op en hij legde af op Olaf, die de bal onder de keeper heen schoof 2-1 na 44 minuten! We begonnen daarna weer sterk te spelen en beloonde ons eindelijk nagenoeg direct, in de 48e minuut hield Olaf een bal binnen om hem voor te geven, bij de 2e paal kwam Luciano voor zijn man en tikte de bal in de korte hoek, 3-1!
Daarna dachten we dat we er al waren maar maken we het 2 minuten later weer onnodig spannend door weer heel simpel een doelpunt weg te geven 3-2. Daarna hebben ouders en trainers nog wel even met samengeknepen billen gezeten, het was spannend tot op het laatste moment met kansen over en weer. We trokken de 3 punten over de streep en dat is uiteindelijk waar het om draait!

We willen Eva als team van harte feliciteren met haar uitverkiezing voor de dames van de KNVB! Veel succes en je gaat het vast geweldig doen.

Woman of the Match: Imre zal ons wel geschoten hebben, door een systeemwijziging dachten we dat ze als linksback beter uit de verf zou komen i.p.v. rechtshalf, dan zo’n pot spelen is grote klasse. Chapeau voor deze goeie pot Imre!