Vroomshoopse Boys JO13-2 heeft eerste 3-punter in extremis!

Zaterdag was het dan eindelijk zover en mocht er weer afgetrapt worden voor de competitie, dit direct tegen een pittige tegenstander, Marienberg JO13-1 de kampioen van het najaarseizoen van vorig jaar, waar we toendertijd met 5-0 verloren en onze dikste nederlaag van het seizoen om de oren kregen. Het moest in de volgende opstelling gebeuren v.r.n.l. Niels, Milan, Eva, Rick, Ramon, Marcel, Gijs, Olaf, Daniël, Luciano, Robin. Op de bank begonnen Imre en Jesse even.

Waar we vooraf gehamerd hadden op scherpte en in het begin van de wedstrijd duels winnen bleken onze jongens niet echt onder de indruk van onze woorden.. binnen 2 minuten was het alweer raak Marienberg. 1-0 achter na 2 minuten. Daarna waren we het direct kwijt en moesten we de eerste 10 minuten doorkomen zonder nog meer schade op te lopen, dit lukte ons alleraardigst. Wat heet; we kregen daarna de wedstrijd onder controle en werden de betere ploeg. In de 21e minuut was het dan ook raak, na een mooie individuele actie maakte Luciano met zijn chocoladebeen, oftewel links hard zijn 1e goal van het seizoen! 1-1 na 21 minuten. Imre en Jesse waren erin gekomen voor Daniël en Ramon. Nog geen 3 minuten later loonde zich dat alleraardigst, Marcel de Haan die overall een zeer sterke wedstrijd speelde maakte na een verkeerd getimede kopbal van Marienberg de 1-2 in de korte hoek! Na 24 minuten dus 1-2.

Dit was tevens de ruststand en dus was de technische staf zeer tevreden met het vertoonde spel vanaf de 10e minuut. Wel moest het allemaal net een stap feller en mocht er zo af en toe ook wel is een “tikkie” worden uitgedeeld in plaats van dat we beste vrienden werden met onze tegenstander.

Gelukkig duurde het in de 2e helft al een minuut langer dat we een tegengoal kregen…. ongelofelijk maar waar uit een corner kon een jongen van 1 meter 20 zo ongeveer vrij inkoppen op de 5. 2-2 na 33 minuten! Hierna waren we het helemaal kwijt, overal waren we een stap te laat en het goed voetballende Marienberg wist hier wel raad mee, we kwamen in elk aspect tekort en tevens met de wissels, Robin en Rick eraf en Daniël en Ramon er weer in konden we niks meer wijzigen. Het was weer onze keeper Niels Pierik die ons in de wedstrijd hield, met een aantal geweldige saves waaronder 1 op 1 en de rebound wist Marienberg het veldoverwicht niet op het scorebord om te zetten. Luciano ging er af voor Robin die hard moest werken om voorin druk te zetten. Na 27 minuten waren de trainers en leiders en ongetwijfeld alle ouders het er wel over eens dat 2-2 het maximaal haalbare was voor de Boys. Tot in de laatste minuut Robin en Olaf druk gingen zetten op de laatste linie van Marienberg. Dit leverde balbezit op en Olaf was er door, hij overbrugde 50 meter in een sprint met de bal en maakte de winnende treffer voor ons! Een geweldige sprint en puur op mentaliteit als dit je in de laatste minuut nog lukt. 2-3 na 60 min.

De eerste 3-punter is binnen en dit in extremis. Heerlijk om zo de eerste competitiewedstrijd te starten maar de 2e helft zal een stuk beter moeten.

Man of the Match: Olaf Kroek is vandaag absoluut de man of the match, zo’n sprint in de laatste minuut en de winnende maken is goud waard voor een team, met 4 goals en 4 assist is zijn productie als middenvelder onmisbaar, hierbij voetbalt hij ook nog is geweldig. Ga zo door knul!