Vroomshoopse Boys JO13-2 pakt 9 punten uit 3 wedstrijden!

Opnieuw stond afgelopen zaterdag de derby tegen Sportlust op het programma, in de beker wonnen we met 4-0 en wouden we weer een winst zien van JO13-2. Dat moest gebeuren in de volgende beginopstelling (v.r.n.l.): Niels, Milan, Eva, Rick, Jesse, Ramon, Gijs, Olaf, Daniël, Luciano & Robin. Op de bank hadden we even Imre, Sem en Marcel.

Ondanks dat we direct voetballend het overwicht hadden op het veld was het absoluut niet best, het was zeer maar dan ook zeer rommelig en wisten er niet zo door te komen als de eerste wedstrijd tegen Sportlust. Sportlust stond vele malen beter dan de eerste wedstrijd en ons tempo lag veel te laag om hier door te komen. Desondanks hadden we echt wel goeie kansen, Robin gaat vanaf volgende week zijn linkerbeen gebruiken bij een voorzet vanaf rechts want dan tikt hij de balletjes er zo in, nu maaide hij er met rechts onder door. Milan had een geweldige individuele actie, hij stoomde van rechtsback op tot aan de spits en zag zijn inzet op de paal uiteen spatten. Niet veel later was er een ouderwetse scrimmage voor de goal van sportlust na een corner, zelfs toen viel hij niet goed. Had Sportlust dan geen enkele kans? Jazeker wel, en een beste ook! Na balverlies en een matige omschakeling van ons schoot de spits van Sportlust de bal rakelings over.

Imre, Sem & Marcel kwamen er natuurlijk in en het was tevens rust, Jesse, Daniël en Olaf gingen eraf. Het was duidelijk dat we rustiger aan de bal moesten zijn en geen postbode meer mochten spelen.

De 2e helft zag er voetballend al vele malen beter uit, we kwamen vaker met uitgespeelde aanvallen voor de keeper en de opbouw van achteruit zag er in onze ogen als leiders nog nooit zo goed uit. Na 43 minuten beloonde we ons dan ook eindelijk, Robin ging zoals geweldig door en zette de bal voor waar Sem met zijn instinct voor de man was gekomen om met links onder de keeper door af te werken 1-0! We kregen wat kansen meer maar helaas hebben we dit seizoen nog geen wedstrijd heel overtuigend de kansenverhouding uitgedrukt in doelpunten. Na 52 minuten was daar dan eindelijk de bevrijdende goal, Luciano hield na een aanval de bal knap binnen en kreeg hem tevens knap voor, waar Marcel die als “10” voor veel diepgang zorgde de bal over de lijn heen frommelde, 2-0! We moesten de wedstrijd uit voetballen maar dit ging achterin in de 57e minuut helaas mis, onoplettendheid zette een speler van Sportlust zo 1 op 1 met Niels en deze jongen maakte geen fout waardoor de stand op 2-1 werd gezet. Gelukkig viel deze goal laat waardoor Sportlust te weinig tijd had voor een slotoffensief.

Moreel van het verhaal blijft dat we te weinig kansen afmaken maar waar mogen we over klagen met 9 punten uit 3 wedstrijden, gedeeld koploper en op naar zaterdag!

Man of the Match: Robin Drenthen, hij laat al weken als 1e jaars zien prima mee te kunnen! Sterker nog hij gaat al weken voor op in de strijd en het druk vooruit zetten snapt hij helemaal. Ga zo door jongen, nu nog het linkerbeentje gebruiken en het doelpunten moyenne vliegt omhoog.