Vroomshoopse Boys JO13-2 wint eerste bekerwedstrijd in leuke derby!

Zaterdag 2 september was het dan eindelijk zover, JO13-2 mocht om 09.30 plaatselijke tijd te Den Ham de derby tegen n’Ham JO13-2 aftrappen. Dit gebeurde in de volgende beginopstelling: (v.r.n.l.) Niels, Jesse, Eva, Milan, Rick, Imre, Gijs ©, Ramon, Daniël, Luciano, Robin. Op de bank hadden we dan even Sem, Marcel en Olaf.

In de eerste minuten vanaf de aftrap waren we vooral zoekende, het spel was rommelig van beide kanten en Den Ham was misschien heel iets meer op de helft van de Boys dan wij op die van hun. Dit wel door toedoen van ons eigen spel, we gaven de bal te vaak te makkelijk weg waardoor Den Ham gevaarlijk kon worden in de omschakeling. Dit leverde al 2 reddingen op van Niels die 2 keer prima 1 op 1 stopte.

Milan Otter was het in de 17e minuut zat en dacht maar op te dribbelen als Messi met de bal aan zijn voet, dit eindigde gestart vanaf de laatste man tot de voorstopper van Den Ham, balverlies dus. Vervolgens lag met 1 bal hun spits oog in oog met Niels en hierin kon Niels ons niet weer redden. 1-0 voor Den Ham in de 17e min. Hierna werd er 3 keer gewisseld en kwamen Olaf, Sem en Marcel in de ploeg voor Jesse, Daniel en Ramon. In de laatste 10 minuten van de eerste helft werd de boys eindelijk gevaarlijk en drukte we door tot de goal van Den Ham, hierin had Luciano de grootste kans van de hele 1e helft voor open goal. Hij nam de bal alleen met rechts in plaats van links waardoor deze bal naast schoof.

In de rust was de kleedkamer het unaniem eens, we speelden echt niet slecht maar gaven onze eerste helft van het nieuwe seizoen ook niet meer dan een 6. Dit konden we beter.

Dit werd in de 2e helft geweldig zichtbaar, meteen vanaf de aftrap zagen we een ander JO13-2 waar Den Ham geen enkel antwoord meer op had. Jesse, Daniel en Ramon kwamen in de ploeg voor Milan, Robin en Imre.

Na 37 minuten was het dan eindelijk raak. Na een geweldige aanval die van achteruit begon vond Olaf links aan zijn zijde Sem die beheerst met zijn rechterpoot binnenschoof. De welverdiende 1-1 na 37 minuten.

In de 41e minuut mocht Olaf aanleggen voor een corner waarbij onze kleine vriend liet zien slimmer te zijn dan de rest, Ramon schoot de 1-2 binnen. Boys JO13-2 bleef drukken en Den Ham is er niet meer aan te pas gekomen in deze 2e helft. Robin en Milan kwamen er nog in voor Luciano en Eva. We kregen een vrije trap op 35 meter van de goal, u raadt de naam van de assistkoning al, jazeker, Olaf Kroek mocht weer aanleggen en weer was het Ramon Dekker die de bal kon intikken. Nu al een gouden tandem? Het leverde iniedergeval de 1-3 en 3 punten op. We vergaten om de score nog verder uit te bouwen. Hier was de grootste kans wel voor Robin die na geweldig doorjagen op de keeper de bal naast schoof. Een bal die er de volgende keer zeker weten ingaat.

Het bleef 1-3 na een werkelijk fantastische 2e helft van Boys JO13-2. Dit zorgde dan ook voor een trotse technische staf en zeer tevreden ouders.

Woman of the Match: Het was heel makkelijk geweest om natuurlijk Olaf of Ramon te kiezen. Maar het was 1 van onze 2 dames, in dit geval Eva Trienen die een werkelijk geweldige wedstrijd voetbalde. Het hele team was het er mee eens en er werd luid geapplaudisseerd toen dit bekend werd. Een verdiende zege voor deze jongedame.