Zaterdag 19 mei mochten we op onze eigen Bosrand aantreden tegen een oude bekende uit de najaars competitie Gramsbergen JO15-4. De wedstrijd toen in Gramsbergen verliep voor ons toen erg slecht(zie wedstrijdverslag 1 dec) en ondanks het verschil op de ranglijst moesten we met lege handen huiswaarts! Dit was dus de uitgelezen kans op een sportieve revenge en om te laten zien dat we geleerd hebben van onze fouten.

De dag voor de wedstrijd moest doelman Tim helaas geblesseerd afhaken,gelukkig konden we rekenen op de hulp van JO13-2,Niels super bedankt voor het keepen! Ook konden we Frank weer verwelkomen na een poos afwezigheid. Omdat er nog steeds wat twijfelgevallen waren(Alwin,Frank) hadden we voor de zekerheid ook weer een beroep gedaan op Jochem en Tycho die opnieuw bereid waren om ons te helpen. En zo kan het voorkomen dat je dan met 4 keer 2 broers in het veld staat,Kelder,Tepper,de Graaf en Shikh best wel uniek!

Tegen Gramsbergen begonnen we met de volgende opstelling:

Doel:Niels

Achterhoede:Daan,Henri,Siebong en Frank

Middenveld:Lars,Yorick en Bas G

Aanval:Bas T,Mike en Rebar

Op de bank begonnen:Ali,Remco,Jochem,Tycho en Alwin

De eerste helft begon zoals we verwacht hadden,een compact en georganiseerd Gramsbergen ving ons goed op en we hadden best moeite met de fysieke manier van duels aangaan die Gramsbergen hanteerde. Onze tegenstander voetbalde deze keer wel met drie aanvallers wat ons wat meer ruimte gaf. We hadden in de kleedkamer afgesproken om te proberen snel een openingstreffer te forceren en het was mooi dat dit ook redelijk snel lukte. Een aanval over de rechterflank via Rebar en Jochem belande bij Mike die beheerst binnenschoot 1-0!

De rest van de eerste helft bleven we het goed proberen maar we hadden het best lastig in de duels en vonden het moeilijk om door de verdediging van Gramsbergen te voetballen.Toch wisten we nog wat kansen te creeren en was uiteindelijk Alwin,die er voor Mike was ingekomen,die de 2-0 met wat geluk binnenschoot.

Ruststand 2-0 tijd voor het bakje thee in de kleedkamer.Tevreden gezichten,want waren we in Gramsbergen 70 minuten op zoek naar 1 treffer,nu stonden we voor en zeker de bovenliggende partij. Verdedigend stonden we weer super,opnieuw geen kans weggegeven.We spraken af om te proberen gauw de 3-0 te maken om zo de wedstrijd in het slot te gooien. Bas T en Jochem wisselde voorin van positie en Remco kwam in de spits voor Alwin.

De tweede helft,vanaf de aftrap direct een 100% kans voor Jochem na een prima interceptie maar helaas net naast,en direct daarna nog 1 met Yorick die net niet de kans kreeg om af te drukken. Iedere voetballiefhebber kent de oude voetbalwet :’als je zelf niet scoort doet de tegenstander het”en die was zeker van ons op toepassing want bij de eerste de beste uitbraak scoorde Gramsbergen de 2-1! Heel jammer wat tot dat moment hadden we nog niks weggegeven en nu kreeg Gramsbergen er weer zin in.

Maar de hoop van Gramsbergen was maar van korte duur,want na de tegentreffer gingen we allemaal een tandje erbij zetten,en binnen enkele minuten was het verschil weer 2,een goede voorzet op maat van Bas T vanaf rechts werd snoeihard ingeschoten door Remco 3-1. Enkele minuten later hetzelfde scenario,voorzet Bas T en het binnenschieten van Remco 4-1!

Gramsbergen was het nu helemaal kwijt en bij ons ging de gashendel vol open,Yorick schoot de 5-1 binnen,Remco bekroonde een prachtige actie van Bas T tot de 6-1 en Tycho schoot de 7-1 binnen.Met nog een kwartier te spelen werden de laatste wissels van de eerste helft weer ingebracht en ook die deden nog een duit in het zakje,Alwin schoot een afgemeten voorzet van Yorick binnen 8-1 en Bas G kopte opnieuw een voorzet van Yorick tegen de touwen 9-1!  In de laatste minuut mocht aanvoerder Henri nog aanleggen vanaf de 11 meterstip nadat Bas T was onderuitgehaald in het strafschopgebied 10-1!

Onverwacht toch nog een dikke overwinning waar het in de eerste helft zeker niet op leek.Opnieuw kunnen we tevreden terugkijken op een goede wedstrijd waarin we bij de tegentreffer hebben laten zien dat we veel hebben bijgeleerd uit eerdere duels en ons niet meer gek laten maken. Kampioen in onze competitie is inmiddels Excelsior geworden,na de 2-3 overwinning op de nummer 2 de Zweef zijn ze niet meer in te halen. Wij strijden nog steeds om de 2e,3e of 4e plek waarin we zeker nog niet kansloos zijn maar dan wel onze laatste 2 duels moeten winnen om in de race te blijven.Als we dit blijven volhouden heb ik er zeker vertrouwen in.