Vroomshoopse Boys JO15-3 knokt zich naar overwinning tegen Nieuw Heeten JO15-1G

Op zaterdag 10 november was het dan eindelijk zover,de wedstrijd waar we allemaal naar uitgekeken hadden,uit naar mede koploper Nieuw Heeten JO15-1G! In de week voor de wedstrijd viel onze linksback Sil af met een blessure aan zijn teen,en Daan B had zaterdag andere verplichtingen.Ook waren er nog vraagtekens over de inzetbaarheid bij Jochem en Remco. Gelukkig konden we weer rekenen op hulp van Wouter van de JO15-2,en mocht oud teamlid Siebong met ons meedoen. Wouter super bedankt! Na een bespreking in de Boys kantine gingen we op pad naar Nieuw Heeten maar onderweg liet 1 van de auto’s ons in de steek. Gelukkig was er deze dag een auto extra mee,en konden we met wat vollere auto’s onze weg vervolgen. Ingrid bedankt voor je opoffering!

Tegen Nieuw Heeten begonnen we met dezelfde opstelling als tegen Dalfsen,dus met een defensief middenveld en 3 snelle spitsen in de voorhoede

Doel: Kyrell

Achterhoede: Siebong,Stefan,Frank en Daan de G

Middenveld:Ali,Aron en Rebar

Aanval: Bas T,Jochem en Milan

op de bak begonnen: Alwin,Remco,Bas de G en Daniel

De eerste helft was amper begonnen of Nieuw Heeten kreeg al een levensgrote kans! Hun snelle spits stormde met Frank en Stefan aan zn zijde op ons doel af,maar 1 op 1 met keeper Kyrell legde hij het af! In de omschakeling stonden wij opeens voor hun keeper en een hard schot van Jochem werd gepakt door de keeper van Nieuw Heeten. De intenties van beide teams waren duidelijk:winnen. Toch werd gauw duidelijk dat wij het beste veldspel hadden,het middenveld stond goed kort te dekken en Aron wist uitstekend hun nummer 10 en spelverdeler te beteugelen. Onze aanvallers hadden het moeilijk,werden kort gedekt en er werd door de tegenstander niet geschroomd om bij een verloren duel aan de noodrem te trekken. Zo ook in de 2e minuut,waar Bas T halverwege hun helft op de linkerflank werd gestuit door zijn tegenstander en we een vrije trap kregen. Bas T ging zelf achter de bal staan en met veel gevoel werd de bal ineens het strafschopgebied ingeslingerd waar de goed inlopende Milan de bal vol met zn hoofd raakte en de keeper kansloos liet 0-1! Een prima start,nu moest Nieuw Heeten echt aan de bak.Dat probeerden ze ook,maar we stonden uitstekend en de duels werden veelal door ons gewonnen.Ondanks dat we niet veel kansen wisten te creeren waren wij toch het meest dreigend richting hun doel en moest er door Nieuw Heeten regelmatig aan de noodrem getrokken worden. Zo ook in de 25e minuut,op een meter of 25 van het doel werd er een speler van ons onreglementair naar de grond gewerkt en kregen we opnieuw een vrije trap. Alwin,in het veld gekomen voor Jochem,ging achter de bal staan. Met een 3 mans muur en goed zicht op de bal dacht de keeper van Nieuw Heeten dit klusje te klaren maar hierin vergiste hij zich.Met een verwoestende uithaal liet Alwin de bal via binnenkant paal in de linkerkruising verdwijnen 0-2! Met nog 10 minuten te gaan drong Nieuw Heeten opnieuw aan,maar we hielden hun goed onder druk waardoor er geen grote kansen voor hun kwamen en we met een 0-2 voorsprong de kleedkamer op konden zoeken.

Tijd voor thee en een lekkere reep die Albert had meegenomen,want energie dat zouden we nog nodig hebben in de laatste 35 minuten!

In de tweede helft starten we met de meer creatieve Daniel in de ploeg voor Rebar,om zo te kijken wat meer openingen in hun defensie te vinden. Nog voor de aftrap wist de oplettende Daan de G ons attent te maken dat de snelle spits van Nieuw Heeten van kant gewisseld had. Wij besloten hetzelfde te doen met onze backs,zodat de snellere Siebong gekoppeld bleef aan de gevaarlijkste man. De tweede helft begon direct met een kans voor Nieuw Heeten,maar al gauw stonden we weer uitstekend opgesteld. Bij balbezit van Nieuw Heeten werd er constant veel druk gezet en fel gejaagd waardoor de opbouw vaak te gehaast of slordig was. Hierdoor konden we vaak de bal veroveren en hadden we veel dreiging naar voren zonder echt grote kansen te scheppen. De grootse kans was voor Daniel,die een vrije trap net niet langs de keeper wist te schieten. In de 17 minuut wist Ali na goed druk zetten de bal te veroveren, maar werd op weg naar het doel in het strafschopgebied onderuit gehaald:penalty! Stefan werd voor deze belangrijke kans aangewezen en hij faalde niet,keeper uitstekend de verkeerde hoek ingestuurd 0-3!

Met nog een klein halfuur op de klok werd de wedstrijd een stuk grimmiger,de frustratie bij sommige spelers van Nieuw Heeten was groot wat te zien was in hun spel. Zaak was om ons niet te laten provoceren,en ons eigen spel te blijven spelen. Ondanks dat we er vaak over gesproken hadden ging het toch mis. Remco liet zich na een provocatie in woord en gebaar gaan,en kon het veld voor 10 minuten verlaten! Erg dom,en ook de laatste wissel Bas de G kon nu ook het veld niet inkomen.Met 10 man in het veld hielden we toch redelijk eenvoudig stand,waarbij er door iedereen snoeihard gewerkt werd. Met 4 aanvallers en de lange bal probeerde Nieuw Heeten het wel,maar onze verdedigers Siebong,Frank,Stefan en Daan stonden hun mannetje in de duels,en diepe ballen steenvast prooi voor Kyrell. De laatste minuten van de wedstrijd mochten we weer met 11 man spelen. We bleven gefocust op de wedstrijd,gaven niks meer weg en na 70 minuten strijden floot de scheidsrechter af,eindstand 0-3!!

De vreugde na afloop was groot,want na deze overwinning staan we  3 punten los,en met 3 wedstrijden te gaan hebben we de beste papieren voor de titel! Deze wedstrijd heeft laten zien wat we echt zijn,een hecht team dat voor en met elkaar wil strijden op een positieve manier! Op naar de laatste 3 wedstrijden en hopelijk kunnen we onszelf dan echt belonen.Martijn nogmaals bedankt voor het invallen als vlagger en buurman Mark voor het ophalen van de jongens!