Op donderdagavond 31 mei mochten we voor de laatste keer dit seizoen de grasmat op voor een inhaalwedstrijd tegen Hellendoorn JO15-3. In aanloop naar de wedstrijd was het nogal onstuimig weer en viel er behoorlijk wat neerslag,maar gelukkig lag het hoofdveld er prima bij en konden we met de nodige ouders en familie op de tribune aan de wedstrijd beginnen

Tegen Hellendoorn begonnen we met de volgende 11 spelers:

Doel: Tim

Achterhoede:Ali,Siebong,Lars en Daan

Middenveld:Rebar,Yorick(c) en Bas G

Voorhoede:Mike,Alwin en Remco

Op de bank begonnen Bas T en Mustafa

Vanwege school ontbraken Frank en Henri helaas,dus vandaag met een nieuwe achterhoede van start! Na aanleiding van de wedstrijd tegen Hulsen wilden we het voorin ook met een andere samenstelling proberen.

De eerste helft begon met wat vertraging aangezien onze scheidsrechter niet op kwam dagen,erg vervelend! Gelukkig bood Job Lamberink zich spontaan aan om onze wedstrijd te fluiten,Job nogmaals namens iedereen bedankt voor je hulp. Toen de wedstrijd dan toch uiteindelijk van start kon was te zien dat iedereen er veel zin aan had na de zeperd tegen Hulsen. We zaten er kort op en wonnen veel duels en ook de verdediging stond prima. Mooi om te zien dat gelegenheids verdedigers Ali en Lars het op hun plek prima deden. Ook het middenveld onder leiding van aanvoerder Yorick draaide weer als vanouds en we drongen goed aan zonder echt heel gevaarlijk te worden. De grootste kans kwam van Lars die de veel te ver uitgekomen keeper vanaf de middenlijn probeerde te verrassen maar jammer genoeg net naast schoot.Na 15 minuten besloten we te wisselen en de druk op Hellendoorn wat op te voeren. Mike ging terug naar de linksback positie en Ali ging terug naar het middenveld. Voorin kwam Bas T op de linksbuiten positie op het veld.

Deze omzetting pakte goed uit,we werden gevaarlijker en een getergde Bas T was prima op dreef en wist steeds weer op de linkerflank door te breken. Na een paar minuten wist hij dan ook het doel te vinden,een goede voorzet van Remco werd aangenomen en met een bekeken schot in de uiterste hoek was de keeper kansloos 1-0. Even leek het erop dat we zouden doordrukken met nog een grote kans van Alwin maar helaas viel de goal aan de andere kans. Kort voor rust waren we even de focus kwijt en daar maakte Hellendoorn direct gebruik van 1-1!

Ruststand 1-1 en tijd voor een verfrissing in de kleedkamer.Best tevreden over het vertoonde spel en bij alle spelers de overtuiging dat we deze gingen winnen,dus vol goede moed op naar de tweede helft.

De tweede helft schoten we uit de startblokken en gingen er vol voor. Vanuit de achterhoede ging Siebong zich ook weer met de aanval bemoeien en met zijn onnavolgbare rushes vanaf eigen helft wist hij weer veel gevaar te stichten. Uiteindelijk werd zijn doorzetten beloond en wist hij vlak bij het doel Bas T te bereiken die hard binnenschoot 2-1. Hierna volgende onze beste fase,we hadden Hellendoorn vaststaan op eigen helft en onze verdedigers Daan,Lars Siebong en Mike wisten alles te onderscheppen. Op de linkerflank werd Bas T uitstekend bediend door het middenveld en wist hij keer op keer zijn tegenstander te verschalken. De voorzetten waren op maat maar helaas wisten Alwin,Remco en Mustafa deze buitenkansjes niet te verzilveren.

Na 10 minuten was onze stormloop ineens geluwd en vanuit het niets gaven we het initiatief volledig uit handen. Hellendoorn werd beter en wij begonnen steeds rommeliger en ongeorganiseerd te voetballen.Het was dan ook niet verwonderlijk dat Hellendoorn ons afstrafte en de 2-2 binnenschoot.Even leken we te wankelen en de wedstrijd volledig weg te geven,maar gelukkig waren we vandaag strijdbaar en wisten we ons terug te knokken in de wedstrijd. We kregen weer grip op de tegenstander en gingen weer op zoek naar een treffer. Na een overtreding op Rebar kregen we op ruim 20 meter vanaf het doel een vrij trap,en daar hebben wij een geweldig wapen voor. Na een eerdere poging in de eerste helft was het nu wel raak voor Alwin en ging de bal er op prachtige wijze in 3-2.Nu was het zaak om de wedstrijd op slot te gooien,wat we gelukkig ook deden. Een goed genomen corner van Alwin werd door alles en iedereen gemist behalve door Rebar die bij de tweede paal het beslissende zetje gaf 4-2 en tevens eindstand.

Door deze overwinning zijn we,net als in de najaars editie op de 4e plek geeindigd met 22 punten uit 11 wedstrijden. We wisten 7 wedstrijden te winnen,1 gelijk te spelen en 3 gingen er verloren. We konden 47 keer juichen voor een doelpunt,en moesten 16 keer vissen, na de koploper de minste doelpunten tegen!Nog een paar keer trainen en dan zit dit seizoen er definitief op.Ook voor mij als leider houdt het na 1 seizoen JO13 en 2 seizoenen JO15 op! Ik heb het begeleiden van de teams altijd met veel plezier gedaan,maar vind het voor 1 persoon teveel van het goede en helaas is gebleken dat het niet mogelijk is om er een tweede persoon bij te vinden. Namens de spelersgroep en mijzelf wil ik Lars van Dam en Eric Heideman hartelijk bedanken voor de training van dit seizoen. Ook wil ik Klaas,Arlen en opa Wicher bedanken voor hun hulp en als laatste wil ik de hele spelersgroep bedanken voor een sportief en vooral gezellig seizoen!

Groet Ad Tepper