Vroomshoopse Boys JO15-3 verslaat Daarlerveen JO15-1

Zaterdag 16 maart mochten de heren van de JO15-3 zich opmaken voor een echte topper op de Bosrand,de thuiswedstrijd tegen Daarlerveen JO15-1! De allereerste wedstrijd in de najaarscompetitie speelden we ook al eens tegen elkaar,en toen ging de overwinning naar Daarlerveen. Ook Daarlerveen werd zonder puntverlies kampioen in de 5e klasse,en zij mogen het net als ons dit jaar proberen in de 4e klasse wat beide prima afgaat gezien de stand op de ranglijst. Al met al ingredienten voor een prachtige pot voetbal. We besloten om voor deze wedstrijd te starten met een wat defensiever middenveld en na 15 minuten met een dubbele wissel de aanvallende middenvelders in te zetten.

Zo kwamen we tot de volgende opstelling:

Doel: Kyrell

Verdediging: Sil,Stefan,Frank(c) en Daan de G

Middenveld: Rebar, Ali en Bas de G

Aanval: Bas T, Alwin en Milan

Op de bank begonnen: Aron,Daan B,Daniel,Remco en Jochem

Op de hoofdveld begonnen we prima,er werd kort gedekt en de duels werden veelal door ons gewonnen. Bij balbezit werd er razendsnel de aanval gezocht wat al vroeg in de wedstrijd resulteerde in een doelpunt. In de 3e minuut werd Milan diep gestuurd en met zijn angstaanjagende snelheid ging hij voorbij aan alle verdedigers en werd de keeper kansloos gelaten 1-0! Geschrokken van onze sterke start begon Daarlerveen nu ook aan te dringen,maar in tegenstelling tot de vorige wedstrijd stonden we nu wel goed opgesteld. We hielden de linies kort op elkaar en iedereen hield goed zijn mannetje in de gaten waardoor Daarlerveen weinig af wist te dwingen. Na 15 minuten brachten we onze wat meer aanvallende middenvelders, Daan B en Daniel in het veld. Dat gaf direct resultaat,we werden weer wat dreigender op de helft van Daarlerveen,dwongen wat kleine kansjes af,en in de 22e minuut sloegen we opnieuw toe! Een mooie indraaiende corner van Alwin werd uitstekende binnen gekopt door Ali 2-0. De rest van de eerste helft golfde het spel heen en weer,Daarlerveen zocht naar openingen in onze defensie maar er werd uiterst geconcentreerd verdedigd en wij bleven gevaarlijk in de omschakeling. Ruststand 2-0

Tevreden aan het bakje thee in de kleedkamer,een prima eerste helft! Met Jochem,Remco en Aron in de ploeg begonnen we aan tweede helft.

De tweede helft kunnen we kort over zijn,het was voornamelijk Daarlerveen die vol de aanval zocht en de boys die loerde op de snelle counter. Desondanks wisten we Daarlerveen goed van ons doel af te houden,er werd georganiseerd en gefocust verdedigd waarbij een stevig duel niet werd geschuwd! De ballen die wel in de 16 meter belande waren allemaal prooi voor onze doelman Kyrell. In de counter bleven wij gevaarlijk waardoor Daarlerveen zich gedwongen voelde om toch voldoende mensen achterin te houden. Vooral onze snelste man Milan was een ware plaag voor de verdedigers van Daarlerveen,en er moest dan ook met regelmaat aan de noodrem getrokken worden. Toch waren wij nog het dichts bij een doelpunt,een hard schot van Remco ging net over en door een opstuitende bal miste Alwin een grote kans op de 3-0. Na mate de tweede helft richting het einde liep brachten we 1 voor 1 onze defensieve krachten weer in het veld waardoor het voor Daarlerveen nog lastiger werd en we keurig de 2-0 voorsprong richting het eindsignaal brachten!

Een prachtig resultaat tegen een beresterk team,en door deze overwinning hebben we nu ook stevig de koppositie in de 4e klasse in handen! De wil om te winnen en de onverzettelijkheid spatte er vandaag af,grote klasse jongens!