Op zaterdag 18 november mochten de heren en dame van JO 15 3G aantreden tegen de koploper in onze klasse SJO JCO JO 15-4. Na een goede reeks tegen wat mindere tegenstanders was het nu tijd om de krachten eens serieus te meten. Al eerder in de competitie hadden we de kans op de koppositie,maar door gebrek aan concentratie wisten we uit in Lemelerveld een 0-2 voorsprong in 15 minuten weg te geven en met 4-2 te worden afgedroogd.

Voor de thuiswedstrijd tegen SJO JCO begonnen we met de volgende opstelling,

op doel: Tim,Achterhoede Karin,Siebong,Hendri(C) en Daan. Middenveld:Tycho,Yorick,Jochem. Voorhoede:Bas T,Alwin,Mustafa

op de bank begonnen :Frank,Bas de G en Remco

Op naar de wedstrijd,de intenties van SJO JCO waren duidelijk,winnen en de koppositie behouden. Ze speelden goed opbouwend voetbal vanuit hun verdediging en beschikte over snelle spitsen die makkelijk gevonden werden. Binnen 2 minuten lag het balletje al bij ons in het doel,we leden knullig balverlies op het middenveld en razendsnel werd de spits van SJO bediend die heel makkelijk uit de rug van onze verdedigers wegliep en met een verwoestend schot onze keeper Tim kansloos liet.

Dit was een forse tegenvaller,maar gelukkig pakten we het goed op en begonnen we steeds beter in ons spel te komen. We waren fel in de duels en wisten steeds vaker op te stomen richten het doel van de tegenstander,maar echt grote kansen wisten we nog niet te creeren. Totdat we halverwege de eerste helft een corner mee kregen. Onze linkspoot Alwin draaide de bal voor het doel,maar de bal werd weggewerkt door een verdediger van SJO en kwam weer bij Alwin terecht. In plaats van opnieuw de bal voor te geven nam Alwin de bal aan en schoot de bal op fenomenale wijze hoog in de verre hoek 1-1!

De aansluitingstreffer gaf ons team een goede boost en we gingen op zoek naar de voorsprong,maar ook SJO kwam af en toe gevaarlijk door gelukkig wist onze doelman Tim een 1 op 1 met hun spits goed op te lossen en ons te behoeden voor een achterstand zodat we met 1-1 de rust in gingen.

Tijd voor een bakje thee en de boel eens goed door te nemen. Vanaf de bank was ons al opgevallen dat hun voorstopper(tevens aanvoerder) steeds doorschoof naar het middenveld en via goed combinatie voetbal met hun spits voor veel gevaar zorgde in onze verdediging waardoor we steeds 1 op 1 kwamen te staan. We besloten om onze spits Alwin op te offeren en daarvoor middenvelder Tycho op die plek neer te zetten met als hoofdtaak het afstoppen van deze speler.

Tijd voor de tweede helft,onze omzetting bleek direct te werken van opbouwen kwam weinig meer terecht en SJO moest steeds meer de lange bal gebruiken. Ook dit hadden besproken,we stonden goed opgesteld waardoor onze aanvoerder Hendri de meeste ballen al voor de middenlijn kon oppikken. Ons middenveld met Jochem,Yorick en Bas de G draaide prima en we drongen steeds meer aan. Toch hadden we weer een corner nodig om op voorsprong te komen,een goed ingebrachte bal van Yorick werd bij de eerste paal prachtig ingekopt door Bas de Graaf 2-1!

Ook na deze treffer bleven we gelukkig voetballen,soms wat rommelig maar in een hoog tempo met veel druk op de tegenstander en veel inzet.Al snel wisten we hierdoor de 3-1 aan te tekenen,een goede steekpass vanaf het middenveld werd door Bas Tepper keurig in de verre hoek geschoten.

In een uiterste poging om terug te komen werd er door SJO een extra aanvaller ingebracht,maar onze verdedigers Karin,Siebong,Hendri, Frank en Daan zaten er kort op en wisten de meeste duels te winnen waardoor er weinig gevaar van kwam. Toen Jochem daarna ook nog de 4-1 binnen schoot was de wedstrijd gespeeld en bleven de 3 punten op de Bosrand.

Met deze overwinning hebben we de koppositie in handen,en met nog 3 wedstrijden te gaan doen we volop mee voor de eerste plek! Weliswaar heeft de nummer 2 Den Ham een wedstrijd minder gespeeld,maar ook die treffen wij nog in de laatste wedstrijd. Als we dit niveau vasthouden en we dezelfde inzet en werklust tonen als de laatste wedstrijden dan heb ik er veel vertrouwen in!