Na een mooie wedstrijd tegen de nummer vier vorige week vandaag tegen de nummer 2 JCLE 15-2 . Nadat Gerhard de heren weer de opstelling had medegedeeld gingen we richting het veld en waren we klaar voor de wedstrijd.

Deze begon keurig op tijd en al in de 3e minuut komt de bal voor het doel van JCLE en belandt hij heel ongelukkig op de voet/been van Kay en rolt over de doellijn. 1 – 0. Hij baalt als een stekker. Ook jammer want het eerste kwartier spelen we goed en beheerst samen en gaat het mooi gelijk op. Aan de kant hoor ik bij iedereen dat het een mooie pot is om naar te kijken en daar ben ik het mee eens. In de 18e minuut resulteert dit in een zeer mooie kans voor Gido maar helaas is de keeper er met een goede redding. Dan vlak daarna in de 19e minuut komt een speler van JCLE na zich mooi vrij gespeeld te hebben voor onze keeper Sylvan die helaas niet meer kan voorkomen dat hij de 2 – 0 scoort. Het middenveld speelt nu goed samen en daardoor ontstaat in de 22e minuut een mooie kans die wordt benut door Gido maar helaas wordt afgekeurd omdat er gevlagd is voor buitenspel. Erg jammer want een goal was hard nodig. Met een stand van 2 – 0 voor de tegenpartij duiken we de kleedkamer in waar onder het genot van een bekertje ranja Gerhard de heren weer een hart onder de riem steekt maar ze ook wijst op de verbeter punten.

We staan amper bij onze dug-out en vanuit een ooghoek zien we dat de wedstrijd alweer begonnen is en dat er binnen de minuut ook al wordt gescoord door JCLE en de 3 – 0 wordt genoteerd. Een beetje beduusd spelen we verder. Hierna merken we dat onze tegenstander wel een stukje sterker is dan ons maar blijven we toch weerstand bieden. Helaas komen we hierdoor zelf niet meer tot kansen of mooi opgezette aanvallen. Sylvan heeft als keeper ook weer een paar mooie reddingen en houdt de schade beperkt. Dan komt in de 55e minuut via een hoekschop van JCLE de bal voor de goal van ons en ontstaat er een rommelige situatie die resulteert in een goal. 4 – 0. Hierna gaan de koppies van de Boys naar beneden en nog geen 3 minuten later volgt de 5 – 0. De thuisclub merkt dat de jongens het moeilijk hebben en weten de verdediging weg te spelen waaruit wederom wordt gescoord de 6 – 0.  Dan vanuit het niets ontstaat er in de 61e minuut een kans aan onze kant en Jesse komt oog in oog met de keeper en weet de bal in de goal te krijgen. De eer is gered 6 – 1 wordt genoteerd. Het lijkt alsof we een beetje wakker worden en er wordt weer wat meer gevoetbald maar helaas weet JCLE  in de laatste 5 minuten nog twee keer te scoren. En dat betekent dat de eindstand komt op 8 – 1.

Helaas konden we het deze week niet redden in de tweede helft. De eerste helft leek wel een andere wedstrijd daar zat veel meer pit in dan in de tweede. Erg jammer. Maar niet getreurd we staan nog steeds op een welverdiende derde plek en volgende week zijn er weer nieuwe kansen. Dan wel graag iedereen volle bak dr an. Dan moeten we een wederom een uitwedstrijd tegen Balkbrug en zijn onze supporters wederom van harte welkom om ons aan te komen moedigen.