Vroomshoopse Boys JO15-4 – Enter Vooruit 15-2

Zaterdagmorgen 9.15 aan de Bosrand… het is weer een drukte van belang. Vele voetballers en voetballiefhebbers zijn weer aanwezig. Het weer is na een regenachtige week een verademing want de zon schijnt en er is een mooie blauwe hemel met hier en daar een verdwaald wolkje… Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een mooie voetbalochtend. Wij treden vandaag aan tegen de koploper en ondanks dat ik Gerhard beloofd heb dat we ons best gaan doen om te winnen bekruipt mij het gevoel dat het misschien wel niet zou kunnen gaan lukken. Maar eerst zien en dan geloven.

We beginnen vandaag met een andere opstelling dit is anders dan voorheen en volgens Gerhard zou ons dit meer rendement moeten gaan opleveren. We hebben dit op de trainingen veelvuldig geoefend maar nog niet in het eggie dus dat levert wel een bepaalde spanning op. Maar vanaf de eerste minuut gaat ons het nieuwe systeem prima af. Dit resulteert in de eerste 5 minuten al in 2 kansen op het doel. Na 10 minuten krijgen we nog een kans maar wederom weet de keeper van Enter Vooruit de bal tegen te houden. Dan in de 13e minuut is er een wissel Sylvan komt erin hij onderschept de bal van de verdediger en schiet hem in de goal 1 – 0! Wat een super goal! Het harde werken van de jongens wordt beloond. Gido krijgt door goed terug te verdedigen in de 20e minuut de bal en komt langs de keeper en kan m eenvoudig intikken en de 2 – 0 wordt genoteerd. Het gaat goed en we laten de bal mooi rondgaan. Maar dan op slag van rust in de 34e min krijgt Enter Vooruit een hoekschop en in eerste instantie gaat hij er niet in maar in tweede instantie wel en de eerste tegengoal is een feit. 2 – 1.

Dan is het rust en krijgen we nog een tegenslag onze keeper Thomas moet helaas geblesseerd in de kleedkamer blijven. Een trap tegen zijn enkel. Sylvan neemt het keepersshirt van hem over. Na    een bakkie thee en een goed gesprek met Marcel en Arjan gaat de JO15-4 weer richting de (kunst)grasmat.

De tweede helft begint wederom goed en we spelen goed samen. We krijgen goede kansen die helaas niet allemaal in het net belanden.  Tot in de 47e minuut na verschillende passes de bal belandt bij Gido die zich vrijspeelt en op doel schiet. Bam de 3 -1  zit erin. Een mooie goal die 2 punten verschil oplevert en dat geeft toch een beetje meer rust voor het team. We blijven een goede wedstrijd spelen en dat levert in de 20e minuut nog een doelpunt op gemaakt door Kay van een behoorlijke afstand ( lees: bijna op de middenstip). Dat brengt de eindstand op 4 – 1!

Een mooie wedstrijd was het en hopelijk kunnen we deze vorm behouden.

Volgende week een uitwedstrijd in Goor tegen Hector Jo15-2 is iedereen natuurlijk weer van harte welkom om ons te komen steunen.

Tot dan!