Balkbrug Jo17-2 – Vroomshoopse Boys Jo17-4

Na een paar verdiend verloren wedstrijden spelen we vandaag onze eerste officiële uitwedstrijd. Met onze vaste supporters die we in weken niet hebben gezien reizen we af naar Balkbrug.
Het zonnetje schijnt vrolijk en stemt ons goed. Ondanks de donkere wolken die op de achtergrond te zien zijn. We gaan dan ook geweldig van start met een afstandsschot van Kay dat na welgeteld 40 seconden het goal treft. 0 -1 !
Maar helaas kunnen we niet lang na de onze voorsprong genieten want in de 3e minuut komt Balkbrug door een eigen goal op gelijke hoogte. 1 -1
Eerste 12 minuten van de wedstrijd zijn we lekker fanatiek met zijn allen en wordt er hard gewerkt. Iets wat Gerhard en ik de afgelopen echt hadden gemist. Toch is het dan heel erg jammer dat er in de 14e minuut de tegen goal komt. 2-1

Dan in de 20e minuut weet de verdediging van ons de bal te onderscheppen na een foute terugspeelbal van Balkbrug vervolgens komt de bal bij Rafael en die schiet van afstand snoeihard in de goal. De 2 -2 is genoteerd. Maar wederom is het ons niet gegund om er lang van te mogen genieten want nog geen minuut later wordt na mooi samenspel van Balkbrug door hun de 3 – 2 gescoord en zo kijken we weer tegen een achterstand aan. Ondanks onze goede instelling valt in 36e minuut toch de 4 -2 uit een corner. En zo gaan we met 2 doelpunten achterstand de kleedkamer in.

Na een rust die voor ons even goed uitkwam om de neuzen de goede kant op te houden beginnen we weer met opgeheven hoofd aan de tweede helft. Onze Boys ruiken dat er meer inzit en gaan weer fanatiek aan de bak. En zo volgt in de 2e minuut van de tweede helft de goal van onze die hard Beau die na een doelpoging van Gido goed aansluit en zo de bal vernuftig inschiet. 4 -3

Door met elkaar hard te blijven werken krijgen we kansen zo ook in de 14e minuut wanneer Gido uit de draai schiet en scoort! 4 – 4. Maar ook nu weer mogen we maar kort genieten van dit mooie moment wat 2 minuten later scoort een Balkbrugger van afstand de 5 – 4.

Daarna gaat het gelijk op maar vergeten we te scoren Balkbrug gelukkig ook en zo blijft het lange tijd. Tot in de 36 e minuut Kay het nog maar eens van afstand probeert en de bal afvuurt op de goal. Bam de 5 -5 ! Iedereen is natuurlijk uitzinnig van blijdschap maar vanwege de coronamaatregelen houden we het rustig en reageren we met een ingetogen vreugdekreet….

Nu staan er nog 4 onmeunig spannende minuten op de stopwatch en alle meegereisde ouders hebben geen nagels meer over van de zenuwen. Dan klinkt voor ons het verlossende eindsignaal van de scheidsrechter en kunnen we met opgeheven hoofd richting de kleedkamer om te kunnen genieten van een welverdiende (hete) douche!

Super gewerkt met elkaar als een TEAM een compliment voor jullie! En nu dit gaan doorzetten. Aanstaande zaterdag zijn we vrij maar over 2 weken moeten we thuis tegen Lemelerveld dan gaan we hopelijk voor de overwinning.