Op het voetbalcomplex De Weschterik In Oldenzaal streden de teams van De Esch J019-1 en Vroomshoopse Boys JO19-1 afgelopen zaterdag in de halve finale van de nacompetitie voor een plaats in de hoofdklasse. Het eerste duel van beide teams op de Bosrand in Vroomshoop was geëindigd in een 2-1 overwinning voor de Vroomshoopse ploeg.  Het team van trainer-coach Job Lamberink, zijn assistent Gerjan Kosters en grensrechter Arjan Bosch kwam na een half uur spelen op een 0-1 voorsprong. Een afgemeten dieptepass van Bram Hooijer bereikte Gev Sarojan, die doeltreffend uithaalde. Na een half uur in de tweede helft scoorde De Esch JO19-1 de 1-1 en ging op jacht naar een 2-1 voorsprong. Dat gaf de Boys ruimte, maar paal en lat en een gemiste penalty hielden de thuisclub in leven. De Esch JO19-1 scoorde nog wel de 2-1 en dat betekende verlengen. Al na 20 seconden scoorde Bram Hooijer namens Vroomshoopse Boys en daarna kwamen de gasten niet echt meer in de problemen.

Dit verdiende gelijke spel in Oldenzaal betekende met de thuisoverwinning de finale voor Vroomshoopse Boys JO19-1 met als inzet een plaats in de hoofdklasse.  Die finale wordt op zaterdagmiddag 10 juni om 14.30 uur gespeeld tegen De Tukkers JO19-1 uit Albergen, die vv Den Ham JO19-1 over twee wedstrijden versloeg.  Deze week wordt de locatie van de finale bekend gemaakt op de website. We hopen dat zoveel mogelijk Boys-supporters ons vlaggenschip van de jeugd komen aanmoedigen en wensen Job Lamberink en zijn team alvast veel succes toe.

Op de Bosrand werd een geslaagd toernooi voor 14 teams JO15 gespeeld. In poule A. won de JO15-1 van de organiserende gastheer Vroomshoopse Boys, gevolgd door MVV’29 J015-1, Losser JO15-2 en Rigtersbleek J015-1. In poule B. was Voorwaarts JO16-1 de winnaar, gevolgd door Quick’20 JO15-6, ATC’65 JO15-4 en DTC’07 JO15.