Vroomshoopse Boys JO19-1 kampioen in de hoofdklasse

Op het kunstgras van De Bosrand waren meer dan 200 toeschouwers getuige van een ware thriller in de hoofdklasse van JO19-1. Het bezoekende Berkum had aan één punt  voldoende om kampioen te worden. Vroomshoopse Boys JO19-1 moest perse winnen om zich tot kampioen van de hoofdklasse te laten kronen. Het werd een meeslepend gevecht en tevens een pure reclame voor het jeugdvoetbal. Het sterke Berkum stuitte op een geweldige teamspirit bij de spelers van  de Boys, die elk duel ingingen om die te winnen.

Aan beide zijden waren bloedstollend spannende taferelen voor de doelen, waarbij de lat meerdere doelpunten voorkwam. Boys-keeper Niels Pierik was bijzonder goed op dreef en stond aan het hoofd van een sterke verdediging. Aan de andere kant wist Boys-spits Hugo Dubbink op slag van rust koppend de door het fel meelevende thuispubliek luid bejubelde 1-0  aan te tekenen. In de tweede helft bleef het ongekend spannend, waarbij diep in de blessuretijd Boys-aanvaller Niek Wessels na een ongelukkige handsbal van een Berkum-verdediger kon aanleggen voor een strafschop. Hij deed dat feilloos en even later was het kampioenschap van de hoofdklasse een feit. Dat betekende tevens een prachtige afsluiting van de periode bij Boys JO19-1 van trainer Ruben Kloosterman uit Vroomshoop, die als hoofdtrainer naar vierdeklasser SC. Lutten vertrekt.

De meiden van Vroomshoopse Boys  JO17-1 wilden afgelopen zaterdag niet achterblijven. Ook zij konden op het kunstgras van de Bosrand op de steun van heel veel supporters en/of familieleden rekenen bij de kampioenswedstrijd tegen DETO MO17-1. Vroomshoopse Boys liet er geen gras over groeien en na een 5-0 ruststand werd met 7-1 gewonnen. Ook daar was grote feestvreugde bij de speelsters en de begeleiders op het veld en later in de kleedkamer en in de  kantine.

Al eerder de afgelopen week waren dezelfde feestelijke taferelen te zien bij Vroomshoopse Boys JO10-2 dat ook kampioen werd. Tijdens de familiedag op zaterdag 1 juni aanstaande wordt er onder meer aandacht geschonken aan de kampioenschappen. Dan zal bij de huldiging de bekende kampioensschaal zeker weer in beeld komen.

De selectieteams van de jeugd van Vroomshoopse Boys komen deze week in actie tijdens de Twenterand-cup, die op de velden van de zes voetbalclubs in deze gemeente wordt afgewerkt. De beloften van Vroomshoopse Boys hebben zich geplaatst voor het eindtoernooi van dit door Sparta Enschede georganiseerd toernooi. De finaledag wordt op zaterdag 22 juni op het sportpark Schreurserve in Enschede gehouden.