Vroomshoopse Boys JO9-1 – DES Nijverdal JO9-1

Zaterdag 24 september 2016, Vandaag de uitwedstrijd naar Des F1 in Nijverdal. Vanaf het begin van de wedstrijd was te zien dat Des beter in de wedstrijd zat. Misschien hadden onze jongens teveel ranja en chips gehad op de vrijdagavond want bijna elk duel werd verloren. Waar wij geen strijdlust toonden deed Des dat wel. We kwamen door dit slappe begin ook op een logische 1 en 2 – 0 achterstand. Daarna ging het iets beter maar het verschil in vechtlust was nog steeds duidelijk te zien. Gelukkig wist Max nog wel de aansluitingstreffer te maken zodat er nog altijd kansen waren om een resultaat te halen. Vlak voor de rust werd er helaas een corner niet goed verwerkt waardoor we gingen rusten met een 3 – 1 achterstand. Gezien het spelbeeld, de beleving en het goede spel van Des gaven we echter nog maar weinig kans voor een goed resultaat. Onze trainers Jos en Ernst Jan moesten de jongens echt wakker schudden in de rust en dat was niet de eerste keer dit seizoen. Helaas begon de tweede helft zoals de eerste eindigde . Er werd weer niet goed ingegrepen in onze verdediging en gescoord door Des waardoor we op een 4 – 1 achterstand kwamen. Eigenlijk begon de wedstrijd toen pas voor ons. Het was net of we wakker werden want duels werden weer gewonnen, de passes kwamen weer aan en er kwam steeds meer druk richting het Des doel. Justin wist met een mooi schot de keeper van Des te passeren waardoor we op een 2 – 4 achterstand kwamen. Daarna herhaalde Justin zijn kunstje want in een bijna gelijke situatie wist hij wederom via een mooi schot de keeper van Des te passeren waardoor we op een 3 – 4 achterstand kwamen. Toen Max daarna de 4 – 4 maakte maakten wij ons klaar voor een overwinning want het zat erin. Toch wist Des via zijn bedrijvige nr. 10 weer op voorsprong te komen en was het bijna tijd. Gelukkig gaven onze jongens niet op en in de allerlaatste minuut ontving Ryan de bal op rechts. Met een mooie voorzet wist hij de vrijstaande Max te bereiken die de eindstand op 5 – 5 zette. Ondanks de  beroerde eerste helft een goede tweede helft. Volgende wedstrijd maar eens direct vanaf het begin het koppie erbij zodat we niet constant achter de feiten hoeven aan te lopen.