Vroomshoopse boys JO9-1 – Dos ´37 JO9-1

Vandaag de Twenterand derby tegen Dos ´37 uit Vriezenveen. Na het teleurstellende verlies van vorige week tegen de Zweef zijn we onze derde plaats kwijtgeraakt dus we moeten winnen om de weg omhoog weer terug te vinden. Trainer Jos spreekt zijn mannen dus ook goed toe om zo de juiste spirit in het team te krijgen. In het begin van de wedstrijd is het vooral  Dos die de juiste spirit heeft. Dos valt aan en wij kijken te veel toe. Dit levert een aantal kansen op voor Dos die Dángelo gelukkig goed pakt.  Daarna gaan we gelukkig wat meer mee in de strijd waardoor het spel iets meer heen en weer golft. Toch is het Dos dat verdiend op voorsprong komt. Een afstandschot op de lat stuiter t precies bij een jonge Dosser voor de voeten en deze werkt hem in de goal. 0 – 1 achter. We proberen het wel maar het gaat allemaal erg stroef. Dos is feller. Vlak voor rust valt ook de 0 – 2 na een droog schot en dus gaan we de rust in met een 0 -2 achterstand. Trainers Jos en Ernst Jan zijn erg ontevreden over de eerste helft en laten dat de jongens goed merken. De tweede helft moet er uit een ander vaatje getapt worden. Dit gebeurt gelukkig ook want de tweede helft is niet te vergelijken met de eerste. We zitten er weer kort op, er is volop druk op de Dos goal en achterin wordt er weer sterk verdedigd. Het is eigenlijk wachten op de aansluitingstreffer. Ondanks het offensief valt deze nog niet zo snel. Dit heeft deels met het verdedigende werk te maken van Dos maar ook met de uitstekende keeper. Toch weet Justin een gaatje te vinden en middels een schot via de paal komen we op 1 – 2. Het is daarna wachten op de gelijkmaker en die komt er via een erg mooi schot in de kruising van Tim. We blijven drukken maar verder dan een schot op de binnenkant paal van Tim komen we niet en dus eindigt de wedstrijd in 2 – 2. Volgende week moeten we naar koploper Deto die nog geen punt verloren heeft deze competitie. Weer een twenterand derby. Hopelijk zijn we er dan direct vanaf het begin goed bij met de koppies.