Vroomshoopse Boys JO9-1 – Excelsior'31 JO9-2

Zaterdag 17 september 2016, Na het nipte verlies van ons uitduel in Almelo bij luctor vorige week vandaag  onze eerste competitiewedstrijd in eigen huis. Excelsior F2 uit Rijssen kwam op bezoek. Zaak was natuurlijk voor ons om de punten in Vroomshoop te houden. Het begin van de wedstrijd leek in ons voordeel want er was behoorlijk wat druk op het excelsior doel. Dit leverde echter nog geen goal op. Tijdens een plotselinge uitval kreeg de linksbuiten van Excelsior de bal die direct schoot. De bal viel in de verre hoek en daardoor kwamen we met 0 – 1 achter. Dat was natuurlijk een domper helemaal omdat we beter waren. Een paar minuten later bleek bijna een herhaling van de eerste goal want de linkerspits van Excelsior kreeg wederom de bal en die draaide hem weer in de verre hoek. Nu stonden we met 0 – 2  achter. Dit terwijl iedereen het gevoel had dat we beter waren. Gelukkig gingen onze jongens niet bij de pakken neer zitten want de druk werd opgevoerd richting het Rijssense doel.. Dit leverde  de aansluitingstreffer op. Ryan wist prima af te werken na een goede aanval. We gingen met 1 – 2 de rust in. Na de rust werd het 1 richtingsverkeer richting het Excelsior doel. Thijs maakte de gelijkmaker met een schuiver in de korte hoek. Daarna wist Jim na een goede actie Max te bereiken die de 3 – 2 op het bord zette. Toch moesten we blijven opletten want Excelsior kwam er met een snelle counter uit en wist gelijk te maken. 3 – 3. Direct daarna maakte Max zijn tweede via een mooie actie en kwam de stand op 4 – 3. Toen was het verzet van Excelsior gebroken want via de tweede van Ryan en de derde van Max liepen we uit naar een 6 – 3 overwinning.  Een prima overwinning na een moeilijk begin. Volgende week weer aan de bak!