Bij koploper vv Berkum moest Vroomshoopse Boys aantreden zonder de vanwege werkzaamheden afwezige Ton Kunst, de geblesseerde Rutger Schrijver en de onlangs opnieuw geblesseerde Rikkert Vliek. Gelukkig kon het trainerstrio Eric van Zutphen, Arjan Paters en Reinier de Jong weer beschikken over Jos Hutten en Thomas Smedema. Jos Hutten bezette de centrale spitspositie, terwijl Thomas Smedema op de bank begon. De 18-jarige debutant Ramon Bolks vormde naast Andjin van Veen het centrale verdedigingsduo en deed dat op een goede wijze. Het eerste wapenfeit kwam van de bezoekers in de 3e minuut, maar na een mooie dieptepass van Jos Hutten stond Ernst-Jan Heideman net buitenspel. De vlot combinerende thuisploeg kreeg de eerste kans in de 8e minuut, maar Boys-keeper Tim Sickman stond goed opgesteld bij een inzet van Johnsen Bacuna.

In de 15e en 16e minuut meldde de gevaarlijke Ruud Wellenberg zich namens vv Berkum aan het front, maar zijn schoten troffen net geen doel. In de 20ste minuut wist dezelfde speler toch te scoren. Na een aarzeling aan de kant van de gasten kreeg Ruud Wellenberg ruim baan en tegen diens inzet van dichtbij was keeper Tim Sickman compleet kansloos: 1-0. Vroomshoopse Boys probeerde de bakens te verzetten en liet in fases verzorgd veldspel zien zonder echte kansen af te dwingen. Jos Hutten in de 33ste minuut en Ramon de Jong in de 34ste minuut kregen net niet genoeg ruimte om doeltreffend uit te halen. vv Berkum speelde in die fase zo nu en dan wat slordig en leed soms balverlies zonder dat de Boys wist te profiteren. In de 44ste minuut wist Robin Drenthen ten koste van een overtreding en gele kaart een snelle doorbraak van vv Berkum te voorkomen. De aansluitende aangesneden vrije trap werd door Jasper Bremmer net over gekopt. Met een 1-0 ruststand werd gerust met een iets sterker vv Berkum en een over de gehele linie goed meevoetballend Vroomshoopse Boys.

Na de thee wilde de wat feller spelende thuisclub direct orde op zaken stellen en drong steeds meer aan. Rond de 53ste minuut stichtte enkele corners groot gevaar voor het doel van goalie Tim Sickman, maar beide keren liep het net nog goed af. In de 53 minuut leek Ruud Wellenberg weer te scoren, maar Boys-keeper Tim Sickman wist het vlammende schot knap te pareren. In de 62 minuut werd de bal net voor het doel van vv Berkum door de Boys verspeeld en een snelle counter over meerdere schijven bleek doeltreffend. Uiteindelijk wist Mehran Ali Pour Asli een assist van Chris van der Meulen te verzilveren: 2-0. In de 63ste minuut werd Thomas Smedema voor Harold Kivits gebracht, maar het spelbeeld veranderde niet echt. Vroomshoopse Boys slaagde er maar niet in om in de buurt van het doel van de Berkum-keeper Dominic van Hoof te komen en de thuisploeg bepaalde het tempo en ritme van de wedstrijd.

Boys-doelman Tim Sickman trad in de 72ste minuut handelend op bij een doorbraak van linkerspits Chris van der Meulen. In de 73ste minuut was ook de Boys-keeper kansloos na een vrije kans van de geheel vrij staande routinier Johnsen Bacuna: 3-0. In de In de 75ste minuut kwam Robert Veld linker verdediger Robin Drenthen vervangen. In het laatste kwartier van de wedstrijd kwamen er nog meerdere kansen voor vv Berkum, maar dat werd niet in de score uitgedrukt. In de 8oste minuut kwam Leon Dogger in het veld voor Jos Hutten. In de 86ste minuut kwam Robert Veld door aan de linker kant, maar zijn panklare voorzet werd net over gekopt door Thomas Smedema, waardoor de spreekwoordelijke eer niet werd gered. Na 92 minuten vond arbiter Maikel van Munster uit Hellendoorn het welletjes en werd bij een 3-0 stand afgefloten. De eerste helft kon Vroomshoopse Boys voetballend nog mee komen met het sterke vv Berkum, maar de gasten moesten met name in de tweede helft hun meerdere erkennen in de ijzersterke formatie van trainer Arno Hoekstra.

Zaterdag vindt thuis de cruciale thuiswedstrijd tegen Go-Ahead Kampen plaats, dat momenteel 4 punten meer heeft dan Vroomshoopse Boys.
Op zaterdag 11 februari wordt er weer op de Bosrand gespeeld, dan tegen KHC, dat ook 4 punten hoger dan de Boys geklasseerd staat in de eerste klasse D. Tegen dergelijke teams liggen er zeker mogelijkheden, waar vv Berkum een maatje te groot bleek te zijn.

In Berkum werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Tim Sickman; achter: Jordy Brinkman, Ramon Bolks, Andjin van Veen en Robin Drenthen (75: Robert Veld); midden: Harold Kivits (63: Thomas Smedema); Lars Scholten en Jelle Drees; voor: Ernst-Jan Heideman; Jos Hutten (80: Leon Dogger) en Ramon de Jong.
Koploper Vroomshoopse Boys 2 kon het in de eerste klasse uit niet bolwerken tegen WVF 2 en verloor in Westernholte afgetekend met 4-0.

Foto’s door: Rainer Frohlich
[supsystic-gallery id=’3′]