Vroomshoopse Boys knokt zich naar een gelijkspel tegen vv Dieren

Op het kunstgras van de Bosrand kwam Vroomshoopse Boys bepaald moeizaam uit de startblokken tegen vv Dieren. De Veluwebewoners strijden volop om aan de nacompetitie voor handhaving of degradatie te ontkomen. Onlangs werd medekoploper SV Nieuwleusen nog bijna bedwongen en ook tegen de Boys toonde vv Dieren vanaf het beginsignaal veel strijdlust. Al in de 6e minuut werd dat beloond. Koen Hillen kon bij een snelle uitval van de gasten ongehinderd doorlopen en Boys-doelman Chiel Sickman werd gepasseerd: 0-1.

In de 12e minuut schoot een aanvaller van vv Dieren net over en werd een op dat moment slordig spelende thuisploeg niet op een nog ruimere achterstand gezet. Na een matig kwartier herpakte de Boys zich en kwam het team wat beter in het spel. De bal werd nu beter in de ploeg gehouden en er kwamen kansen. In de 22ste minuut schoot middenvelder Mats Scholten namens de Boys net naast. In de 27ste minuut kopte centrumspits Ramon de Jong goed in, maar doelman Jonne Olijslager redde bekwaam. In de 31ste minuut kwam de derde opeenvolgende doelrijpe kans voor de aanvallende thuisploeg. Juliën Derks kreeg even wat vrijheid, maar het vlammend schot van linker vleugelaanvaller spatte uiteen op de kruising van de linker paal en lat. Met een voor de Boys teleurstellende tussenstand van 0-1 werd gerust.

In de tweede helft opereerde vv Dieren vooral verdedigend en probeerde met counters de score te verdubbelen. De thuisploeg viel direct weer aan, maar zowel Mats Scholten als Sil Derks hadden hun vizier niet scherp afgesteld. In de 54ste minuut leidde een snel omschakelmoment van de gasten tot een volgende tegentreffer voor de Boys. Daarbij was weer Koen Hillen de scherprechter: 0-2. In de 65ste minuut ruimden Léon Dogger en Ramon de Jong bij de Boys het veld voor Levi Aitink en Stef Kikkert. Met een verbeten slotoffensief perste de thuisploeg er nog eens alles uit tegen de goed georganiseerd spelende gasten. In de 82ste minuut kwam vanuit een corner Lars Scholten even vrij in het strafschopgebied van vv Dieren en daar wist de routinier wel raad mee. Het bekeken schot van de centrale verdediger betekende de 1-2.

In de 82ste minuut werd de licht geblesseerde centrale Boys-verdediger Sven Paters gewisseld voor Siem Pierik. De gasten kwamen er nog een keer gevaarlijk uit in de 86ste minuut. De uitgelopen Boys-keeper Chiel Sickman stopte de doorgebroken vv Dieren-speler onreglementair buiten het strafschopgebied af. Dat betekende een rode kaart voor de Boys-doelman, die werd vervangen door René Kok. Dat ging ten koste van Mats Scholten. Met tien man richtte de door het thuispubliek hartstochtelijk gesteunde thuisploeg de rug en dat werd beloond. Na een goede aanval schoot invaller Siem Pierik de bal van dichtbij in de 89ste minuut binnen: 2-2.

Direct daarna werd er afgefloten door arbiter André Leushuis uit Goor. Vroomshoopse Boys had strijdlust getoond en had met een prima instelling enkele fikse tegenslagen overwonnen. Door overwinningen van de koplopers ATC’65 en SV Nieuwleusen hebben die teams nu 4 punten voorsprong op de Boys. De mannen van hoofdtrainer Robert Bosma staan als nummer 3. in de tweede klasse I. drie punten voor op Oranje Nassau. Tegen dat team wordt op zaterdag 6 april aanstaande in Almelo gespeeld. De vrije speelzaterdag 30 maart wordt door de Boys benut voor een oefenwedstrijd bij eersteklasser SVZW. Op het Lage Veld in Wierden wordt om 14.30 uur afgetrapt.

Tegen vv Dieren werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Chiel Sickman (86: René Kok); achter: Jesper Derks, Lars Scholten, Sven Paters (82: Siem Pierik) en Simon Kempers; midden: Tom Pierik, Léon Dogger (65: Levi Aitink) en Mats Scholten (tot de 86ste minuut); voor: Sil Derks, Ramon de Jong (65: Stef Kikkert) en Juliën Derks.

Eersteklasser Vroomshoopse Boys 2 won thuis zeer overtuigend van Enter Vooruit 2 met 5-0. Het Vrouwen 1-team van Vroomshoopse Boys verloor uit met 3-1 van het Vrouwen 3-team van vv Hellendoorn. Hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO19-1 ging onverdroten voort op het pad van de overwinningen en nu werd Sportclub Eefde JO19-1 uit met 4-1 verslagen. Hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO17-1 won uit in Harbrinkhoek knap met 4-2 van MVV’29 J017-1. De jonge talenten onder 21 jaar van Vroomshoopse Boys spelen op dinsdagavond 26 maart om 20.00 uur op De Bosrand een belangrijk voorrondeduel tegen hun leeftijdsgenoten van TVC’28 uit Tubbergen in het kader van de beloften competitie van Sparta Enschede.