Op sportpark De Bosrand speelde Vroomshoopse Boys zaterdagmiddag tegen FC Meppel.  Het team eindigde vorig seizoen als 8e in de Tweede Klasse Noord.  Dit seizoen is de formatie van trainer Jarrisch Keizer ingedeeld in de Tweede Klasse Oost J.

In de eerste helft was Vroomshoopse Boys duidelijk de bovenliggende partij. Een verdediging die geen kansen weggaf en een sterk middenveld dat nagenoeg alle duels won.  De aanval creëerde kans na kans. In de 2e minuut  onderschepte Leon Dogger op het middenveld de bal en speelde Bert Verschoor aan. Zijn schot ging rakelings over. In de 7e minuut een schot van Jordy Harms , na een scrimmage voor het doel . Het schot werd ternauwernood gekeerd door de keeper van FC Meppel. Er volgden kansen voor Jos Hutten, Jordy Harms en Bert Verschoor. Helaas werden de vele kansen niet benut. Vroomshoopse Boys was duidelijk de bovenliggende partij, maar wist geen gebruik te maken van het royale veldoverwicht.  In de 35e minuut was het dan eindelijk raak.Na een goede actie wist Ernst-Jan Heideman Bert Verschoor perfect aan te spelen, die vervolgens beheerst de 1-0 binnentikte.  Vroomshoopse Boys bleef de rest van de eerste helft de partij die de wedstrijd dirigeerde, maar wist de voorsprong niet verder uit te breiden.

In het eerste kwartier van de tweede helft bleef het beeld ongewijzigd. Vroomshoopse Boys probeerde de voorsprong te vergroten, maar dit lukte niet. Daarna begon FC Meppel langzamerhand wat beter in het spel te komen wat in de 70steminuut leidde tot de gelijkmaker. Echter de goed leidende scheidsrechter Rick Steen constateerde dat keeper Chiel Sickman de bal controleerde met de hand op de bal en keurde het doelpunt af.

Daarna bleven beide partijen de aanval zoeken, maar dit leverde verder geen grote kansen op. De verdediging van Vroomshoopse Boys deed zijn werk uitstekend en hield de stand op 1-0.

Door deze overwinning heeft Vroomshoopse Boys nu 10 punten  uit 4 wedstrijden en staat op de eerste plek. Nummer 2 DOS’37 kwam dit weekend niet in actie en heeft dus een wedstrijd minder gespeeld. Vroomshoopse Boys zit in een goede flow.

Zaterdag 22 oktober speelt Vroomshoopse Boys  een bekerwedstrijd tegen VV Holten.  Thuis op de Bosrand. De wedstrijd begint om 15.00 uur.

De Boys speelde in de volgende opstelling :

Keeper: Chiel Sickman

Verdediging:Sil Derks, Jesper Derks, Robert Veld, Sten Runhart. Middenveld: Tom Pierik, Leon Dogger en Jos Hutten. Aanval : Bert Verschoor ( 75 minuut Mats Scholten) Jordy Harms, Ernst-Jan Heideman( 75e minuut Duncan Kelder)