Na de knappe bekerwinst uit bij eerste klasser Rohda Raalte begon Vroomshoopse Boys thuis met een goed gevoel tegen tweedeklasser zondag sv Grol uit Groenlo. Al direct bleek dat de gasten vol voor de bekerwinst gingen. Er werd stevig gespeeld door de bezoekers zonder over de schreef te gaan. Boys-aanvaller Juliën Derks werd al direct flink geraakt en moest na ruim een half uur daardoor het veld ruimen. Hij werd vervangen door Ruben Smedema.

In de 13e minuut was sv Grol al op 0-1 gekomen door een perfect genomen vrije trap van de uitblinkende spits Luc Berentsen. Als een kanonskogel vloog de bal achter doelman René Kok binnen. De thuisploeg kreeg door vrije trappen van Léon Dogger meerdere doelrijpe kansen, maar sv Grol-keeper Nick Oude Luttikhuis redde beide keren bekwam.  De Boys had optisch meer balbezit, maar door snelle omschakelingsmomenten was sv Grol gevaarlijker.

Met 0-1 werd gerust en voordat Vroomshoope Boys goed en wel in de wedstrijd zat, sloegen de gasten alweer met een snelle aanval toe via Luc Berentsen: 0-2. In de fase erna viel de Boys manmoedig aan. Sil Derks scoorde vanuitbuitenspelpositie. Ook Léon Dogger wist met een volley van dichtbij de aansluitingstreffer net niet te maken door een formidabele safe van de sv Grol-goalie. In de 63ste minuut probeerde hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman het tij te keren door vier wissels toe te passen. Patrick Drenthen kwam voor Robert Veld, Bram Hooijer voor Jos Hutten, Robin Drenthen voor Jesper Derks en Simon Kempers voor Sten Runhart. De Boys beleefde rondom de 67e minuut nog een korte opleving met twee kansen van Jordy Harms, maar de defensie van sv Grol stond pal.

In de slotfase zakte de thuisploeg als een kaartenhuis in elkaar. Door maar liefst 4 goals in minder dan 20 minuten werd een 0-6 eindstand bereikt. Voor sv Grol scoorden achtereenvolgens Rico Lammerdinck, Wouter Rexwinkel, en nog eens Luc Berentsen (twee keer). De Boys droop af na een zeldzaam ruime bekernederlaag tegen sv Grol, dat al eerder met 3-1 FC Suryoye in deze voorronde van het bekertoernooi had verslagen.

Op zaterdag 18 september wordt in Enschede om 17.00 uur door de Boys tegen die club gespeeld en alleen een overwinning kan de Boys in de bekerrace houden. Dan moet er uit een geheel ander vaatje worden getapt dan tegen svGrol. De winst tegen Rohda Raalte was een indicatie dat dit Boys-team natuurlijk veel beter kan. In die zin kan de dikke bekernederlaag tegen sv Grol als een incident en bovenal als een wake up-call gelden.

Vroomshoopse Boys moet het voorlopig stellen zonder doelman Chiel Sickman, die tegen Rohda Raalte geblesseerdraakte. Alexander Fokkert, ook actief als jeugdtrainer bij Vroomshoopse Boys, is als assistent-trainer aan de staf toegevoegd.

Tegen sc Grol werd in de volge3dne opstelling gespeeld: doel: René Kok; achter: Jesper Derks (63: Robin Drenthen), Rutger Schrijver, Robert Veld (63: Patrick Drenthen) en Sten Runhart (63: Simon Kempers); midden: Tom Pierik, Léon Dogger en Jos Hutten (63: Bram Hooijer); voor: Sil Derks, Jordy Harms en Juliën Derks (32: Ruben Smedema).

Het tweede elftal verloor in Hardenberg nipt met 3-2 van HHC. Het derde elftal moest thuis met 4-2 de meerdere erkennen in De Zweef 2 uit Nijverdal. Op de Bosrand bleek HHC Hardenberg een maatje te groot voor VroomshoopseBoys JO19-12 en won afgetekend met 5-1. VroomshoopseBoys JO17-1 won thuis de spannende derby tegen Den Ham JO17-1 met 1-0. Boys 5 wilde niet achterblijven en de mannen van de gebroeders Nieuwlaar won op De Bosrand de Vroomshoopse derby tegen Sportlust 2 met 2-0.