In de beginfase van het duel tegen koploper Hulzense Boys trok Vroomshoopse Boys de lijn door van de met ruime cijfers gewonnen uitwedstrijd tegen Owios van een week daarvoor. Spelend in dezelfde formatie werd met prima combinaties het doel van de gasten gezocht. In de tweede minuut verlengde de mee naar voren geslopen centrale verdediger Rutger Schrijver koppend een aangesneden vrije trap van middenvelder Leon Dogger. Keeper Patrick Loohuis redde bekwaam op de inzet van dichtbij en voorkwam zo een vroege voorsprong van de thuisploeg. In de 13e minuut kwam een doelpunt van Hulzense Boys uit de lucht vallen. Een steekpass vanaf rechts bracht Danny Schoenmaker in kansrijke positie en de aanvaller van de gasten rondde de aanval prima af: 0-1.

Vroomshoopse Boys was even zichtbaar aangeslagen, maar pakte de draad gaandeweg het duel weer op met kansen voor Ton Pierik en Juliën Derks, die net geen doel troffen. HulzenseBoys vertrouwde op het bekende en beproefde wapen van de lange geplaatste wreefbal van keeper Patrick Loohuis en dat had in de 35ste minuut succes. Spits Thomas Nijkamp werd met een van die verre trappen bereikt, waarbij de Boys-verdediging niet goed stond. De behendige aanvaller van de roodhemden omzeilde de uitkomende doelman René Kok en rondde beheerst af: 0-2. Dat werkte als een mokerslag voor de thuisploeg, die net voor de rust weer in het zadel leek te worden geholpen door arbiter Wesley O’Niel uit Zeewolde. Licht contact met een verdediger van Hulzense Boys leverde Jordy Harms een penalty op. De centrumspits van Vroomshoopse Boys nam de strafschop zelf, maar keeper Patrick Loohuis etaleerde andermaal zijn klasse met een katachtige reactie. Een treffer van de thuisploeg werd zo voorkomen en er werd met 0-2 gerust.

Na de thee was het eerst Hulzense Boys, dat al in de 47steminuut profiteerde  van onoplettendheid in de Boys-verdediging. Na een verre ingooi vanaf links kon Fabian te Kolste ongehinderd doorlopen om vervolgens de kansloze doelman Rene Kok van dichtbij te passeren: 0-3.  Met de moed der wanhoop begon Vroomshoopse Boys daarna de gasten uit Hulzen terug te drukken en er ontstonden meerdere doelrijpe kansen. Bram Hooijer, Ton Pierik, Juliën  Derks en Jordy Harms hadden een doelpunt op hun schoen. Goed keeperswerk van Patrick Loohuis en het ontbreken van eengreintje geluk voorkwamen zeker schijnende treffers van Vroomshoopse Boys.

In de 63ste minuut werd de wedstrijd helemaal in het slot gegooid. Na een terugspeelbal van Ton Pierik wilde doelman René Kok aanvaller Jordy Wolfkamp omspelen, maar dat mislukte: 0-4. Dit cadeautje werd dankbaar uitgepakt en paste wel bij het beeld van deze wedstrijd. Een slordig Vroomshoopse Boys deed zichzelf tegen een gretig ogend en compact spelend Hulzenze Boys de das om. In de 74ste minuut werd de stand iets dragelijker, toen Juliën Derks via een verdediger van Hulzense Boys de bal binnen schoot: 1-4. De thuisploeg ontwikkelde nog een slotoffensief. Verder dan een gevaarlijke kopbal van Jordy Harms en een schot op de paal van Leon Dogger kwamen de Boys uit Vroomshoop echter niet. Mats Knol van Hulzense Boys moest vanwege twee keer geel met een rode kaart het veld nog vroegtijdig verlaten.

Zo werd een enigszins geflatteerde maar zeker verdiende 4-1 nederlaag geleden tegen een doortastend Hulzense Boys. De gasten hadden vele seizoenen niet gewonnen op de Bosrand en waren vanzelfsprekend erg ingenomen met deze ruim uitgevallen historische zege. Voor Vroomshoopse Boys is het zaak nu de wonden te likken en zich weer op te laden in de aanloop naar de ultieme derby tegen vv Den Ham. Op de Rohorst in Den Ham zal uit een ander vaatje moeten worden getapt door de mannen van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman en trainer Henk Harmens.

Tegen Hulzense Boys werd in de volgende opstelling gespeeld; doel; René Kok; achter: Jesper Derks, Rutger Schrijver, Andjin van Veen en Robin Drenthen; midden: Leon Dogger, Ton Pierik en Bram Hooijer; voor: Juliën Derks, Jordy Harms en Jos Hutten.

Vroomshoopse Boys 2 won thuis met 2-0 van IJVV 2 uit IJsselmuiden en bezet nu de gedeelde derde plaats in de eerste klasse. Vroomshoopse Boys 3 behaalde thuis een knappe 3-2 overwinning op Bergentheim 2. Hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO19-1 verloor bij JVC Dedemsvaart met 5-2. Op dinsdagavond 5 november spelen de Boys-beloften tot en met 21 jaar tegen MVV’’29 uit Mariaparochie in de voorronde van de Beltona-competitie. Deze wedstrijd op de Bosrand begint om 20.00 uur.