Op het goed bezochte sportcomplex De Bosrand werd onder leiding van de jonge arbiter Bjorn van der Veen uit Enschede afgetrapt voor het bekerduel van Vroomshoopse Boys tegen kersverse eersteklasser Hulzense Boys. De gasten ontvingen een boeket bloemen van de Boys uit Vroomshoop voor de knappe promotie van vorig seizoen.

In de eerste minuut zorgde Hulzense Boys direct voor dreiging, maar het droge schot van centrumspits Menno Kamphuis werd knap gepakt door Boys-doelman Chiel Sickman. De vlot combinerende en gedreven spelende thuisploeg pakte daarna het initiatief en Hulzense Boys moest zich tot spaarzame uitvallen beperken. Het was eigenlijke een wonder dat een handvol doelrijpe kansen door de thuisformatie van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman niet werd verzilverd. Jordy Harms, Jesper Derks en Julien Derks waren dichtbij een treffer, maar het vizier stond steeds net niet goed afgesteld. Ook viel het gedegen keeperswerk van de ervaren doelman Patrick Loohuis op.

In de 33ste minuut kwam de terechte beloning voor het prima combinatievoetbal en de grote duelkracht van Vroomshoopse Boys. Juliën Derks zette vanaf links voor en de attente Levi Aitink kwam voor z’n tegenstander. De geplaatste inzet van de aanvallende middenvelder verdween vervolgens in de verre rechter hoek: 1-0. Hulzense Boys herstelde zich enigszins in de fase erna en was zichtbaar opgelucht met deze nipte achterstand de rust te halen.

In de tweede helft lieten de gasten zich van een andere kant zien. Direct werd de aanval gezocht door de roodhemden en dat leidde al in de 48ste minuut tot een doelpunt. Een afgemeten voorzet vanaf links werd onberispelijk van dichtbij ingekopt door de geheel vrijstaande Menno Kamphuis: 1-1. Daarna kwam de wedstrijd meer in evenwicht met vooral fysieke duels op het middenveld. Zo nu en dan kwam Vroomshoopse Boys tot kansen, maar de gasten hadden het nu verdedigend beter op orde. Juliën Derks ontsnapte in de 63ste minuut aan de aandacht van de defensie van Hulzense Boys, maar zijn harde schot werd knap overgetikt door doelman Patrick Loohuis.

In de 72ste minuut kwam aan Boys-zijde de aanvallend ingestelde Sten Runhart linker vleugelverdediger Simon Kempers vervangen. In de 73ste minuut kwamen er zelfs drie wissels aan de kant van thuisploeg. Ernst-Jan Heideman, BramHooijer en Bert Verschoor kwamen in het veld voor Jos Hutten, Niels Elzinga en Levi Aitink. Vroomshoopse Boys ontketende een slotoffensief, maar echte grote kansen bleven uit. Aan de andere kant moest de weer solide spelende achterhoede van de thuisploeg blijvend beducht zijn op de snelle tegenstoten van Hulzense Boys.

Gescoord werd er niet meer, zodat dit bekerduel eindigde ineen 1-1 eindstand. Een vervolg van het nog prille bekeravontuur hangt nu aan een zijden draadje voorVroomshoopse Boys. Thuis moet er aanstaande zaterdag met minstens 3 doelpunten verschil gewonnen worden van voetbalbuur vv Den Ham, terwijl Hulzenze Boys en De Zweef dan gelijk moeten spelen. De bekerwedstrijden gelden echter vooral als voorbereiding op de competitie van de tweede klasse J. Een tussenbalans kan op basis van de afgelopen wedstrijden al wel voorzichtig worden opgemaakt. Vroomshoopse Boys speelt fris van de lever en laat aantrekkelijk veldspel zien. Het scoren moet nog verbeterd worden.

Tegen Hulzense Boys werd in de volgende opstelling gespeeld; doel; Chiel Sickman; achter: Niels Elzinga (73: Bram Hooijer), Jesper Derks, Patrick Drenthen en Simon Kempers (72: Sten Runhart); midden: Levi Aitink (73: Bert Verschoor), Léon Dogger en Ton Pierik; voor: Jos Hutten (73: Ernst-Jan Heideman), Jordy Harms en Juliën Derks.

Vroomshoopse Boys 2 won ook de tweede bekerwedstrijd door thuis vv Hellendoorn 2 met 1-0 te verslaan. Ook Vroomshoopse Boys 3 overtuigde door uit met 3-1 van vv Den Ham 3 te winnen. Vroomshoopse Boys Vrouwen 1 won op De Bosrand in een doelpuntrijke wedstrijd met 6-3 van SVV’56-vv Kloosterhaar Vrouwen 1. De lokale derby tussen Sportlust Vroomshoop 2 en Vroomshoopse Boys 4 eindigde in 4-4. Bij de jeugd ging Boys JO17-1 met 6-2 uit onderuit bij FC Ommen JO17-1. Vroomshoopse Boys JO15-1 deed het beter en won uit 4-2 van FC Ommen JO15-1.