Op een zonnige Bosrand startte Vroomshoopse Boys zonder de geblesseerde Ton Kunst en Rutger Schrijver tegen KHC uit Kampen. De bezoekers waren verassend goed gestart in de competitie van de eerste klasse D. met 7 punten uit 4 wedstrijden. In de beginfase was het even aftasten, maar in de 8e minuut werd de score al door de thuisploeg opengebroken. Na een mooie aanval over rechts kwam de bal via Ernst-Jan Heideman en de kluts voor de voeten van Jos Hutten, die niet faalde: 1-0.

In de 10e minuut kwam Jordy Brinkman namens Vroomshoopse Boys prima door aan  de rechterkant, maar zijn scherpe voorzet werd door alles en iedereen gemist. In de 18e minuut kreeg Ernst-Jan Heideman op de rand van de zestien een vrije schietkans, maar de bal vloog via een verdediger van KHC over het doel van keeper Justin Bruins. Waar dat kon probeerde KHC het spel te verplaatsen, maar met name de eindpass was in de meeste gevallen onzuiver. De grootste kans kreeg Brenn de Lange, maar de bal werd in de 35ste minuut hoog overgeschoten. In de 38ste minuut kon Ramon de Jong na een uitstekende voorbereidende actie van Lars Scholten vrij uithalen, maar de inzet was net niet hard genoeg om keeper Justin Bruins te verontrusten.

Mat 1-0 werd gerust en direct na de thee kwam KHC direct gevaarlijk opzetten. Een levensgrote kans werd net gemist en meteen daarna toog de thuisploeg in de aanval. Robert Veld zette goed voor en Thomas Smedema kapte knap twee verdedigers van KHC uit. Net toen hij de bal in het doel wilde tikken, werd de bal geblokt. Geen 2-0 en dat hield KHC in de wedstrijd. In de 49ste minuut werd de geblesseerd geraakte spits Ramon de Jong vervangen door Juliën Derks. De ingevallen Romano Luhukay testte in de 55ste minuut Boys-keeper Tim Sickman met een vlammend schot, maar de Boys-doelman redde bekwaam.

In de 62ste minuut viel de op dat moment niet verwachte gelijkmaker. Een corner vanaf rechts werd door de vrijstaande Nick Nortrot simpel in het doel gekopt: 1-1. De wedstrijd werd daarna wat grimmiger en beide teams gingen verbeten op jacht naar een voorsprong. In de 71ste minuut werd Romano Luhukay ten koste van een directe vrije trap op de rand van het strafschopgebied gestuit. De geroutineerde Jeffrey de Nooijer belastte zich daarmee en via een been van een Boys-verdediger vloog de bal langs  doelman Tim Sickman in het doel: 1-2. Dat was een geduchte tegenvaller voor Vroomshoopse Boys, dat niet opgaf en waar mogelijk bleef aanvallen. Een schot van Thomas Smedema werd in de 75e minuut nog net geblokt  en een minuut later schoot Robert Veld een vrije trap van 25 meter net over. In de 76ste minuut kwam Jelle Drees Ernst-Jan Heideman vervangen.

De Boys bleef het proberen en in de 78ste minuut kopte de mee opgekomen Andjin van Veen uit een vrije trap van Lars Scholten net naast het doel. In de 80ste minuut werd de kopsterke Rutger Schrijver alsnog als extra invaller ingebracht en Ramon Bolks ruimde het veld. In de 80ste minuut soleerde Juliën Drees op soepele wijze dor de defensie van KHC, maar zijn geplaatste schot werd met een katachtige reflex tot corner verwerkt door doelman Justin Bruins. Logisch dat KHC in die fase wat meer ruimte kreeg, maar de kansen werden niet afgerond door de gasten. In de 89ste minuut werd een corner van Juliën Derks vanaf rechts prachtig ingekopt dor Jos Hutten, maar de bal scheerde net langs de voor de Boys verkeerde kant van de paal. Zo ontsnapte KHC aan een over het algemeen verdiende gelijkmaker. In de 93ste minuut wist Jeffry de Nooijer een voorzet vanaf links met een doeltreffende kopbal te verzilveren: 1-3. Direct daarna floot de 22-jarige arbiter Gert-Jan Beltman uit Rijssen voor de laatste maal.

KHC toonde veerkracht in de tweede helft en vierde op uitbundige wijze deze eerste overwinning ooit op Vroomshoopse grondgebied. Vroomshoopse Boys verzuimde eerder in dit duel  een beslissende  marge te realiseren en kreeg daarna het deksel op de neus. Bij vlagen liet de Boys aanvaardbaar veldspel zien, maar dat was niet genoeg tegen KHC, dat in wezen dezelfde spelstijl met daarbij de nodige passie en strijdlust toonde. Zaterdag zijn punten tegen het geplaagde DOS’37 in Vriezeneen hard nodig voor de Boys om bij de onderste plaatsen weg te blijven.

Er werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Tim Sickman; achter: Jordy Brinkman, Ramon Bolks (80: Rutger Schrijver), Andjin van Veen en Robert Veld; midden; Leon Dogger, Lars Scholten en Jos Hutten; voor; Thomas Smedema, Ramon de Jong (49: Juliën Derks)  en Ernst-Jan Heideman (76: Jelle Drees).

Het tweede elftal van Vroomshoopse Boys ging in de eerste klasse voort op het pad van de  overwinningen. Nu werd op de Bosrand met 4-2 afgerekend met Bergentheim 2 door vier doelpunten van Marcel Braakman, die een terechte publiekswissel kreeg.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-229

Bekijk Foto’s