Op de zaterdagmiddag 30 september gingen thuisploeg  ATC’65 en Vroomshoopse Boys op het sportpark Slangenbeek in Hengelo wat voorzichtig van start. Toch bleek de thuisploeg over aanvallers met individuele kwaliteiten te bezitten en dat betaalde zich al snel uit. In de 9e minuut beoordeelde centrumspits Ebi Willemsen een steekpass vanaf het middenveld op de juiste waarde. De bal werd van dichtbij via het lichaam van Boys-goalie René Kok binnen geschoten: 1-0.

De bezoekers herpakten zich snel met energiek spel, hoog druk zetten en prima combinatievoetbal. Centrumspits Ramon de Jong fungeerde enkele keren als eindstation van de vlot kopende aanvallen van de gasten, maar hij wist het doel niet te vinden met een kopbal en met een schot. De tegenstoten van een slim counterend ATC’65 waren beslist niet ven gevaar ontbloot. De attente Boys-verdediging wist verder onheil te voorkomen. Vroomshoopse Boys bleef de bovenliggende partij en het wachten was op de op dat moment verdiende gelijkmaker.

Die kwam er in de 34ste minuut en hoe. Juliën Derks kreeg even wat ruimte en vanaf 30 meter werd de bal op schitterende wijze in de linker bovenhoek geschoten: 1-1. Op slag van rust kreeg Mats Scholten nog een opgelegde schietkans, maar zijn geplaatste inzet vanaf 11 meter werd het op het laatste moment gekraakt. Dat betekende een 1-1 ruststand bij een meeslepend voetbalgevecht, waarbij overigens sportief werd gespeeld.

In de tweede helft was het spelbeeld in feite onveranderd met daarbij de Boys nog nadrukkelijker aan de bal. In de 59ste minuut werd het gevarieerde aanvalsspel van de Boys bekroond. Mats Scholten gaf vanaf links fraai voor en Levi Aitink kopte onberispelijk raak: 1-2. ATC’65 kwam in de fase erna tot enkele gevaarlijk lijkende vrije trappen, maar kon verder niet echt wat creëren voor het doel van de bezoekers. In de 66ste minuut wisselde hoofdtrainer Robert Bosma aan Boys-zijde Levi Aitink en Ramon de Jong voor Léon Dogger en Stef Kikkert. In de 68ste minuut beoordeelde spits Stef Kikkert een verre pass vanaf het achterveld op de juiste wijze en de bal werduiterst beheerst in de linker hoek geschoven: 1-3. Dat betekende alweer het twee competitiedoelpunt van dit jonge talent. In de 78ste minuut kwam bij de Boys Lars Scholten Tom Pierik vervangen en in de 88ste minuut kwam Siem Pierik voor Sil Derks in het veld.

Daarna leek het voor de Boys een kwestie het uitspelen van de wedstrijd tegen de op het oog moegestreden thuisploeg. Toch rechtte de formatie van hoofdtrainer Job ten Thije nog één keer de rug voor een verbeten slotoffensief. De bekwaam leidende scheidsrechter Bram Leeflang uit Apeldoorn trok de nodige blessuretijd bij en dat gaf nieuwe hoop aan ATC’65. De Boys kon de bal niet meer echt in de ploeg houden en de opportunistisch met hoge ballen spelende thuisploeg kon daardoor steeds meer gevaar stichten.

In de 95ste minuut profiteerde Ebi Willemsen bij een verre diepe bal van de aan hem geboden ruimte en onbedaarlijk hard vloog de bal in de dak van het doel: 2-3. Even later werd een voorzet vanaf rechts door de vrijstaande Bas Geessink namens ATC’65 achter doelman René Kok gekopt: 3-3. Direct daarna werd er afgefloten bij dit aantrekkelijke en temporijke duel.

Natuurlijk waren de druiven zuur en was de teleurstelling groot bij Vroomshoopse Boys. Er was in grote gedeelten van de wedstrijd goed gespeeld, maar een zeker lijkende overwinning was in een tumultueuze slotfase onnodig uit handen gegeven. Dat was zeker een leermoment voor de overwegend jonge Boys-formatie, die aantoonde over veel voetbalpotentieel te beschikken.

Samen met SV Nieuwleusen en SV Gramsbergen wordt nu door de Boys de koppositie van de tweede klasse I gedeeld met 4 punten uit 2 wedstrijden. Zaterdag wordt er om 14.30 uur thuis tegen RKSV De Zweef uit Nijverdal gespeeld en dan zijn er weer nieuwe kansen voor Vroomshoopse Boys.

In Hengelo werd in de volgende formatie gespeeld: doel: René Kok; achter Jesper Derks, Robert Veld, Sven Paters en Simon Kempers; midden: Levi Aitink (66: Léon Dogger), Tom Pierik (78: Lars Scholten) en Mats Scholten; voor: Sil Derks (88: Siem Pierik), Ramon de Jong (Stef Kikkert) en Juliën Derks.

Vroomshoopse Boys 2 hield tot de rust goed stand tegen het bezoekende IJVV 2 uit IJsselmuiden. In de tweede helft nekten individuele fouten de formatie van trainer Alexander Fokkert. Daardoor werd de einsdtand op 2-5 bepaald, waarbij aan Boys-zijde routinier Jelle Drees twee keer scoorde. Vroomshoopse Boys JO19-1 won uit knap van FC Ommen JO19-1 met 4-1. Het harde werken en de onmiskenbare teamspirit van de ploeg van trainer Ruben Kloosterman werden beloond.